چهارشنبه 3 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد بودجه ۹۱ را به‌جای ابلاغ به هیأت حل اختلاف قوا فرستاد

محمود احمدی‌نژاد در اعتراض به تغييرات صورت گرفته در لايحه بودجه دولت توسط مجلس شورای اسلامی، بودجه ۹۱ را به‌جای ابلاغ به دستگاه‌های اجرايی به هیأت عالی حل اختلاف قوا فرستاد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی نژاد در اعتراض به تغييرات زيادی که در لايحه تقديمی بودجه دولت به مجلس صورت گرفته و با اين توجيه که نظر دولت در آن تامين نشده است، طی نامه ای به آيت الله شاهرودی رئيس شورای حل اختلاف قوا، بودجه ۹۱ را به هيات عالی حل اختلاف قوا فرستاد.

رئيس جمهور در ديداراخير خود با منتخبان مجلس نهم از چگونگی تصويب بودجه ۹۱ در مجلس گله کرده است و اعتقاد داشت: نمايندگان مجلس هشتم با عجله از بودجه عبور کردند و دقت لازم در بررسی آن نشده است.

اين درحالی است دولت خود در ارائه بودجه به مجلس تاخير داشته است و مجلس نيز در مورد اينکه بودجه ۹۱ کلی است و جزئيات آن مبهم است به دولت اخطار داده بود.

بنابراين گزارش با توجه به اينکه دو روز تا پايان مهلت ۵ روزه ابلاغ بودجه مانده است و رئيس جمهور نيز قصد ابلاغ آن را ندارد، احتمال می رود که لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی بودجه ۹۱ را ابلاغ کند.

پيش از اين مجلس يک تنخواه ۲۰ هزار ميليارد تومانی برای دو ماهه اول سال در اختيار دولت قرار داده بود؛ بنابراين سه روز است دولت بودجه ندارد که در نتيجه مشکلاتی در بخش مالی موسسات و مراکز دولتی به وجود آمده است و ادامه اين روند مشکلات بيشتری را به همراه خواهد داشت.

همچنين جعفر قادری عضو کميسيون برنامه و بودجه در گفتگو با مهر در واکنش به اين اقدام دولت گفت: فرستادن بودجه به هیأت حل اختلاف وجاهت قانونی ندارد و مشکلات عدم ابلاغ بودجه توسط دولت گريبان گير خود دولت خواهد شد.

وی تاکيد کرد: دولت می تواند در روند بررسی بودجه نظراتش را بدهد اما تصميم نهائی با مجلس است و دولت نمی تواند وظايف نمايندگان را محدود کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016