چهارشنبه 10 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فايننشنال تايمز: علی لاريجانی کانديدای انتخابات رياست جمهوری می شود؛ احمدی نژاد و نزديکانش تحت تعقيب قانونی قرار می گيرند!

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : فايننشنال تايمز نوشت: يک سياستمدار ميانه رو که مشهور به مخالفت با احمدی نژاد رئيس جمور ايران است، مجددا به رياست مجلس ايران برگزيده شد و همين موضوع به گمانه زنی ها در خصوص احتمال کانديداتوری لاريجانی در انتخابات رياست جمهوری دامن زده است.

به گزارش سرويس بين الملل انتخاب Entekhab.IR، برخی از ناظران سياسی از احتمال شکست علی لاريجانی در انتخابات درون مجلس نگران بودند. اما در جلسه ی روز دوشنبه ی مجلس با حضور ۲۷۵ نماينده، ۱۷۳ نفر از لاريجانی حمايت کردند. رقيب اصلی او برای کسب صندلی رياست غلامعلی حداد عادل است که از سوی تندروهای حاضر در مجلس حمايت می شود. او تنها ۱۰۰ رای از آن خود کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دوره ی جديد مجلس روز يکشنبه اولين جلسه خود را تشکيل داد و به زودی اعتبارنامه نمايندگان هم برای تاييد به رای گذاشته می شود اما موضوعی که مشخص است، پيروزی لاريجانی است که حتمی به نظر می رسد.

محمد جواد حصار، يک تحليگلر سياسی اصلاح طلب گفت: انتخاب مجدد لاريجانی نشان دهنده ی تسلط اصولگرايان ميانه رو بر مجلس نهم است.

وی افزود: لاريجانی می تواند از موقعيت خود به عنوان رئيس مجلس استفاده کرده تا بيشتر جلوی چشم مردم باشد و برای رياست جمهوری به عرصه کانديداتوری وارد شود.

البته، پارلمان ايران تصميم گيرنده ی مهمی نيست، اما ترکيب مجلس نشان دهنده ی آن است که کدام جهت قدرت و نفوذ دارد و می تواند در انتخابات رياست جمهوری پيروز شود.

انتخاب مجدد لاريجانی همزمان با مذاکرات حساس ايران با ۶ قدرت جهانی بر سر برنامه هسته ای انجام شده است.

لاريجانی، مذاکره کننده هسته ی سابق ايران ايران از تعامل با کشورهای غربی در جهت حل مسئله هسته ای حمايت کرده است.

وی فردی هست که سياستمداران اصلاح طلب را تحمل کرده و در طول سال های گذشته، فردی برجسته در تضعيف احمدی نژاد محسوب می شده است.

فايننشال تايمز در ادامه نوشت: احمدی نژاد درصدد پيدا کردن متحدی نزديک برای جانشينی خود است. البته، رئيس جمهور ايران با فشار رو به رشد از سوی پارلمان و قوه قضائيه بر سر تخلف از قانون مواجه است.

اين روزنامه افزود: پارلمان به تازگی حداقل ۳ شکايت از رئيس جمهور را به قوه قضائيه ارسال کرده است. اين در حالی است که برخی نزديکان احمدی نژاد متهم به دخالت در اختلاس ۲.۸ ميليارد دلاری هستند.

محاکمه ی بيش از ۳۰ فعال اقتصادی بر سر فساد مالی، رئيس جمهور را بيش از پيش تضعيف کرده است.

تحليلگران معتقدند که اصولگرايان مخالف احمدی نژاد در پارلمان و قوه قضائيه در حال اماده کردن فضا برای شکايت و تحت تعقيب قرار دادن مقامات ارشد از جمله احمدی نژاد هستند.

به گزارش سرويس بين الملل انتخاب Entekhab.IR، قدرت الله عليخانی، نماينده سابق مجلس می گويد: رئيس جمهور و متحدانش پس از پايان دوره رياست جمهوری ،بر سر تخلف از قانون بايد پاسخگو باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016