چهارشنبه 17 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه اعتراضی مصطفی تاج زاده به رئيس قوه قضائيه: شاه و دربار و ساواک هم با خانواده های مخالفان خود چنين نمی کردند


مصطفی تاجزاده زندانی سياسی در نامه ای خطاب به رييس قوه قضاييه به صدور بی دليل حکم ممنوع المعامله شدن دختر خود اعتراض کرد.

به گزارش نوروز، اين زندانی سياسی چنين اقداماتی را در جهت تحقق راهبرد «النصر بالرعب» و تلاش برای ساکت و مرعوب کردن منتقدان سياست های نادرست جاری در کشور و حکومت مطلقه فردی خوانده است.

عضو ارشد جبهه مشارکت ايران اسلامی که در قرنطينه زندان اوين به سر می برددر بخشی از نامه خود آورده است:" احتمالا تاکنون متوجه شده ايد که چنان چه سازمان اطلاعات سپاه به جای ۵۰۰ صفحه، ۵۰۰۰ صفحه پرونده عليه اين جانب بسازد و دادگاه نمايشی با حکمی فرمايشی چند سال ديگر بر محکوميت زندانم بيفزايد و تمام خويشانم را نيز از حقوق خود محروم کنيد، قادر نخواهيد بود که مرا از انجام وظيفه انسانی، اسلامی و ملی خود بازداريد و من به ياری خداوند از آن چه حق می دانم دفاع کرده با ارائه چهره ای استبدادی، خشن و ضدحقوق بشر از اسلام و جمهوری اسلامی مقابله خواهم کرد."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تاجزاده در پايان نامه خود ابراز اميدواری کرده است تا اين موضوع توسط لاريجانی حل شود تا مجبور نباشد با "ولی" وی مکاتبه کند.

متن کامل اين نامه که در اختيار نوروز قرار گرفته است در پی می آيد:

بسم الله الرحمن الرحيم

جناب آقای صادق لاريجانی
رئيس محترم قوه قضائيه

با سلام

همان گونه که مستحضريد از سه ماه پيش فرزند اين جانب فاطمه سادات تاج زاد بدون ارائه هيچ گونه دليلی ممنوع المعامله شده و تلاش من برای حل مشکل، از جمله رساندن پيغام به شما بی نتيجه بوده است. بناچار اين نامه سرگشاده را برايتان ارسال می کنم:

جناب آقای لاريجانی

به راستی با استناد به کدام مواد و موازين قانونی و شرعی، يک شهروند قانون گرا اما منتقد افزون بر تحمل سال ها حبس و حتی بی بهره شدن از حقوق اوليه خود در زندان، بايد شاهد محکوميت همسر و محروميت فرزندانش از حقوق قانونی و بديهی خود باشد؟ از مبارزان رژيم ستم شاهی بپرسيد شاه و دربار و ساواک، همسر کدام يک از مخالفان قانون گرای خود را به چهارسال حبس محکوم کردند و علاوه بر آن، از دو دخترش يکی را ممنوع الخروج و ديگری را ممنوع المعامله نمودند؟! و به شنود تلفنی بسنده نکرده در اطاق خوابشان نيز شنود گذاشتند؟ ترديد ندارم که اين اقدامات خلاف قانون و شرع و اخلاق، در جهت تحقق راهبرد «النصر بالرعب» يا «کسب و حفظ قدرت برپايه ترس» انجام می شود و هدف اصلی از اين گونه اقدامات از جمله تشکيل پرونده اتهامی جديد عليه زندانيان سياسی، در ايام حبس، تلاش برای ساکت و مرعوب کردن منتقدان سياست های نادرست جاری در کشور و حکومت مطلقه فردی است. شما به نيکی آگاهيد که مشی و شعار فعالان انتخاباتی و سياسی بازداشت شده در سه سال گذشته، اجرای کامل قانون اساسی از جمله دو فصل سوم و پنجم آن که بر حقوق شهروندی آحاد ايرانيان تأکيد دارد، بوده است.

اما گذشته از آن که عملکرد زندانيان سياسی قانون گرا که مشی و هدفشان اجرای کامل قانون اساسی و خلاصه نکردن آن در يک اصل و در حقيقت در يک نفر است، بطلان آن راهبرد را به اثبات رسانده است، از جناب عالی می پرسم فرض کنيم جناح حاکم بتواند در عصر اينترنت و ماهواره و تلفن همراه و هم زمان با بهار عربی دهان منتقدان استبداد دينی ومخالفان «احيای مناسبات شاهنشاهی به نام اسلام» را ببندد و آزادی مطبوعات و نيزاطلاع رسانی آزاد، احزاب آزاد، تجمعات آزاد و انتخابات آزاد را برای مدتی به محاق برد، در آن صورت آيا شاهد گرانی و تورم لجام گسيخته، بيکاری روزافزون، فساد مالی- اقتصادی روبه رشد، تضعيف پايه های توليد و پول ملی و چينی شدن اقتصاد کشور آن هم در دوره درآمدهای طلايی نفت نخواهيم بود؟ آيا بزه ها و نابهنجاری های اجتماعی، فرار سرمايه ها، مهاجرت نخبگان و مهم تر از همه سست شدن پايه های ايمان و اعتقاد و اخلاق جامعه پايان خواهد يافت يا مهار خواهد شد؟!

جناب آقای لاريجانی

احتمالا تاکنون متوجه شده ايد که چنان چه سازمان اطلاعات سپاه به جای ۵۰۰ صفحه، ۵۰۰۰ صفحه پرونده عليه اين جانب بسازد و دادگاه نمايشی با حکمی فرمايشی چند سال ديگر بر محکوميت زندانم بيفزايد و تمام خويشانم را نيز از حقوق خود محروم کنيد، قادر نخواهيد بود که مرا از انجام وظيفه انسانی، اسلامی و ملی خود بازداريد و من به ياری خداوند از آن چه حق می دانم دفاع کرده با ارائه چهره ای استبدادی، خشن و ضدحقوق بشر از اسلام و جمهوری اسلامی مقابله خواهم کرد. عجالتاً اميدوارم در حدی اختيار و آزادگی داشته باشيد که نام دخترم را از فهرست ممنوع المعامله ها خارج کنيد تا مجبور نشوم در اين زمينه با «ولیّ» آن جناب مکاتبه کنم.

با احترام
سيد مصطفی تاجزاده
اوين ۱۸/۲/۱۳۹۱


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016