پنجشنبه 18 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت پدربزرگ آرش صادقی، زندانی سياسی

شيرالله درگاهی، پدربزرگ آرش صادقی زندانی بند ۳۵۰ اوين، شامگاه ديروز توسط نيروهای امنيتی بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار کلمه، شامگاه روز چهارشنبه مامورين امنيتی با مراجعه به منزل پدربزرگ آرش صادقی، او را بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کرده اند. اين پيرمرد کهنسال که به همراه همسرش در منزل حضور داشته، حوالی ساعت ۸ شب توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده است.

بر اساس اين گزارش، با توجه به حضور يکباره مامورين به منزل، در حالی که به همسرش شوک شديدی وارد شده بود، ماموران ادعا کرده اند که وی را برای پاسخ گويی به چند سوال با خود می برند و باز می گردانند، اما شواهد موجود حکايت از بازداشت موقت اين پيرمرد ۸۰ ساله دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانواده اين پدر کهنسال، با توجه به سن بالا و شرايط نامساعد جسمی او، به شدت نگران وضعيت جسمانی وی هستند. همچنين همسر آقای درگاهی نيز که از ورود مامورين و بازداشت همسرش دچار شوک شده، در حال حاضر شرايط مساعدی ندارد و بنا به توصيه نزديکان در صورت عدم بهبود، او نيز به بيمارستان منتقل خواهد شد.

پدربزرگ آرش صادقی چندی پيش نامه ای خطاب به بازجويان پرونده نوه اش نوشته و منتشر کرده بود که بازتاب گسترده ای در رسانه های خبری داشت. پدر بزرگ آرش صادقی در نامه ای دردمندانه خود با شرح ماجرای بازداشت آرش و اتفاقات پس از آن و تماس های تلفنی و وعده ها و ادعا های دروغ بازجوی پرونده خطاب به وی گفته بود: آقای کارشناس ديديد همه ادعاهايتان در مورد مجرم بودن آرش به طنزی ميماند. طنزی تلخ…آقای کارشناس قرار است با آرش چه کنيد؟ آيامرگ مادر “پاشيده شدن کانون گرم خانواده کافی نبوده؟ آيا بيش از سی ماه زندان بعد از انتخابات۸۸ که بخش اعظمی از آن را آرش در انفرادی بوده کافی نيست؟ آيا آسيبهای جسمی وارد شده مثل شکستگی در ناحيه دنده و کتف در بازجويی ها که به تائيد پزشکی قانونی نيز رسيده کافی نيست؟ در تماس هايی که بعد از بازداشت آرش با بنده داشتيد به کررات به بنده فرموديد من اين مدت آرش را زير نظر داشتم و از کوچکترين تماس های آرش مطلع بودم. آقای کارشناس حتما اين را هم ميدانيد که آرش بعد از آزادی مکانی برای زندگی نداشته؟

آرش صادقی از جمله زندانيان سياسی پس از انتخابات ۸۸ است که در اين مدت هزينه های سنگينی را متحمل شده است. در اين بين، فوت مادرش در پی هجوم نيروهای امنيتی به منزل آنها، بيش از همه وی را دچار شرايط روحی وخيمی کرد. با اين حال او مقاومت خود را از دست نداده و در حال حاضر نيز در حمايت از حسين رونقی ملکی دست به اعتصاب غذا زده است؛ اعتصابی که از سيزده روز قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

اين دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی که در ستاد ميرحسين موسوی نيز فعاليت داشته، از جمله فعالان سياسی است که پس از انتخابات رياست جمهوری ۸۸ چندين نوبت بازداشت و روانه زندان شده است. او اولين بار در ۱۸ تيرماه ۸۸ بازداشت و بعد از تحمل پنجاه روز انفرادی در حالی از زندان آزاد شد. يورش مامورين امنيتی برای بازداشتش سبب شده بود تا مادر سالخورده اش دچار شوک شود و همين کافی بود تا او ديگر مادرش را در جمع خانواده خود نداشته باشد. او کمی بعد و پس از آزادی اش از زندان نيز در راه بهشت زهرا و در حالی که به همراه پدربزرگ و مادربزرگش قصد حضور بر سر مزار مادرش را داشت، بار ديگر با حمله مامورين امنيتی دستگير و روانه زندان اوين شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016