چهارشنبه 24 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شرکت چينی سينوپک واردات نفت ايران را يک پنجم کاهش می‌دهد

راديو زمانه ـ شرکت چينی سينوپک واردات نفت خام از ايران را در سال جاری تا يک پنجم کاهش خواهد داد.

رويترز به نقل از يکی از مديران ارشد اجرايی اين شرکت نفتی نوشته ‌است که سينوپک پيشنهادات عقد قرارداد با ايران در رابطه با خريد نفت خام از اين کشور را نپذيرفته ‌است.

اين مقام شرکت سينوپک همچنين بر روابط با ايالات متحده تأکيد کرده‌ و آن را مهم‌تر از خريد نفت زير قيمت دانسته ‌است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز ۲۲ خرداد (۱۲ ژوئن) دولت آمريکا که با هدف بازداشتن ايران از ادامه غنی‌سازی اورانيوم تحريم‌هايی را در رابطه با خريد نفت ايران تصويب کرده ‌است، اعلام کرد هند، کره‌جنوبی و پنج کشور ديگر را به فهرست کشورهايی که از اين تحريم‌ها معاف خواهند بود، اضافه کرده‌ است در حالی که چين جزو اين کشورها نبود.

سه کشور ديگر، ژاپن، هند و کره جنوبی هستند.

اين کشورها واردات نفت خام از ايران را به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش داده‌اند و به اين ترتيب از خطر منع دسترسی به نظام مالی آمريکا نجات يافتند.

اکنون چين تنها کشور از چهار خريدار بزرگ آسيايی نفت ايران است که هنوز مشمول معافيت‌های آمريکا نشده است و اين خطر تهديدش می‌کند.

چين مخالف تحريم‌های يک‌طرفه ايران است و بارها اعلام کرده که اين کشور مجبور است به‌خاطر نياز خود به انرژی، نفت ايران را خريداری کند. با اين حال چين نيز در سه ماه نخست سال جاری تا حد زيادی واردات نفت از ايران را کاهش داد.

در اين راستا شرکت سينوپک نيز تصميم گرفته ‌است که خريد نفت خام از ايران را کاهش دهد، اگرچه يکی از مديران آن می‌گويد که پيشنهاداتی از ايران مبنی بر تخفيف قيمت نفت دريافت داشته ‌است.

اين مدير ارشد شرکت سينوپک به رويترز گفت: "سود اقتصادی حاصل از خريد با تخفيف نفت از ايران و پر کردن ذخاير نفت ملی با آن برای کشور بسيار اندک است. دغدغه حياتی دولت چين، روابط چين با ايالات متحده آمريکا است."

به گفته او، شرکت سينوپک برنامه‌ريزی‌ کرده ‌است که در سال ۲۰۱۲ واردات نفت خام از ايران را از ۵۰۰ هزار بشکه در روز به ۴۰۰ تا ۴۲۰ هزار بشکه کاهش دهد که اين رقم کاهشی ۱۶ تا ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016