چهارشنبه 24 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آملی لاريجانی: اتهام‌زنی بدون مدرک و سند به مسئولان شگرد متهمان است


خبرگزاری مهر ـ رئيس دستگاه قضا با تاکيد بر اينکه " قوه قضائيه عزم خود را برای مقابله با مفاسد اقتصادی جزم کرده و تابع حرفها و تهمت‌ها نيست"‌ گفت: اتهام‌زنی کار آسانی است و برخی متهمان تصور می‌کنند حالا که خودشان گرفتار شده‌اند می‌توانند ديگران را نيز با خود به پايين بکشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آيت‌الله صادق آملی لاريجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضايی با تسليت شهادت امام موسی بن جعفر (ع) و تبريک فرارسيدن مبعث پيامبر (ص) به برگزاری دادگاه‌های بيمه و فساد مالی اشاره کرد و ‌افزود: در شرايطی که رسانه‌های خارجی و برخی رسانه‌های داخلی و برخی افراد که موقعيت خود را متزلزل می‌ديدند، همواره القا می‌کردند که قوه قضائيه برخوردی نخواهد کرد، دادگاه فساد بانکی و پرونده بيمه با عزم جدی مسئولان قضايی برگزار شد و نفس برگزاری اين دادگاه در فضای سم‌آلود و ناسالم ايجاد شده عليه قوه قضائيه اقتدار دستگاه قضايی را ثابت کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس قوه قضائيه با تاکيد بر اين‌که شايد برگزاری غيرعلنی جلسات دادگاه‌های فساد اقتصادی موجب شکل‌گيری شايعه و تشويش اذهان می‌شد افزود:‌ با برگزاری علنی دادگاه‌ها، عزم و اراده قوه قضائيه و مسير معقول، متين و قانونی دادگاه بر همگان روشن شد. هرچند در خود اين دادگاه‌ها برخی متهمان به خيال اين‌که می‌توانند به صرف نام بردن از برخی افراد و مسئولان بدون ارائه دلايل و مستندات از خود رفع مسئوليت کنند، اما مشخص است که اين مسئله نيز نيرنگ و شگردی جديد برای فرار از اتهامات از سوی آنان است.

آيت‌الله آملی لاريجانی با اعلام اين‌که " اتهام‌زنی کار آسانی است و برخی متهمان تصور می‌کنند حالا که خودشان گرفتار شده‌اند می‌توانند ديگران را نيز با خود به پايين بکشند" اظهار داشت: در کنار اتهام‌زنی برخی متهمان که البته بر حسب موقعيت آنان امری طبيعی است، متاسفانه برخی رسانه‌ها و برخی افراد صاحب تريبون هنوز هم با وجود اين‌که ديده‌اند دستگاه قضايی عزم جدی در برخورد با فساد اقتصادی دارد، باز هم با حرف و حديث و شايعه‌پراکنی اعلام می‌کنند که دستگاه قضايی چون خودش هم گرفتار است با اين مفسده‌ها برخورد نخواهد کرد.

رئيس قوه قضائيه تصريح کرد:‌ چه بسا اتهام‌زنی بدون مدرک و مستند متهمان در جريان رسيدگی براساس شگردی باشد که به آنها آموزش داده شده است که البته با برخی تلاش‌های رسانه‌ای در ملتهب و منحرف کردن فضای رسيدگی‌ها نيز همراه است اما قوه قضائيه هرگز از مسير قانونی و عادلانه رسيدگی خارج نخواهد شد.

آيت‌الله آملی لاريجانی گفت: قوه قضائيه همچون ساير قوا طبعاً دارای اشکالات و نواقصی است اما در جريان رسيدگی به پرونده‌های اقتصادی اخير بخوبی عمل کرده و در هيچ دوره‌ای از دوران حيات اين قوه تمام مسئولان آن تا اين حد در مبارزه با فساد منسجم نبوده‌اند و باز هم اعلام می‌کنيم که قوه قضائيه گوشش بدهکار اين حرف‌ها نيست و مغرضان بدانند چنين حرف‌هايی هرگز نمی‌تواند ما را از مسيرمان دور کند و آنها هم بيخودی در اين راه تلاش نکنند چرا که قوه قضائيه با اين حرف‌ها و تهمت‌ها نمی‌لغزد.

رئيس دستگاه قضا در ادامه فشار کشورهای غربی و عربی و کمک‌های آنان به مخالفان کشور سوريه را نشانه‌ای از تناقض رفتاری غربی‌ها در مواجهه با مقوله حقوق بشر دانست و تاکيد کرد: کشورهای عربی هم‌پيمان صهيونيست‌ها و غرب بايد بدانند که با کمک به تروريست‌ها و مخالفان کشور سوريه که در خط مقدم مقاومت قرار دارد نمی‌توانند سلطنت و جايگاه خود را حفظ کنند و سرنوشت فراعنه مصر و تونس با توجه به بيداری اسلامی رخ‌داده در منطقه در انتظار آنان است.

آيت‌الله آملی لاريجانی افزود: متاسفيم که کشورهای عربی به اين نکته توجه ندارند که جبهه مقاومت و حزب‌الله لبنان در واقع آبروی آنها را خريده است و در حالی که اين کشورها همواره مرعوب کشور جعلی اسرائيل بوده‌اند، کشورهايی مانند سوريه و نيز حزب‌الله لبنان در اثر مقاومت دليرانه آبروی آنان را خريده است.

رئيس قوه قضائيه افزود: فرستادن سلاح برای معارضان سوريه، مقابله با جبهه مقاومت، حمله به مردم بيگناه به نفع غرب و کشورهای عربی و حاکمان آنان نيست و اين مسئله برای تمام آزادانديشان مسلمان روشن است و جای تاسف است که وهابی‌های متحجر در انتقام از بيداری اسلامی مردم منطقه به جان مردم بی‌دفاع سوريه افتاده‌اند و می‌خواهند انتقام خود را از سوريه بگيرند.

رئيس قوه قضائيه ابراز اطمينان کرد که با حمايت‌های مردمی در سوريه و تدبير و مقاومت حاکميت سوريه اين کشور در مسير مقاومت خود سربلند بيرون خواهد آمد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016