جمعه 26 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سفیر ایران در ایتالیا: مداخله در سوریه انفجاری عظیم در منطقه به دنبال دارد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا به قدرتهای خارجی هشدار داد وضعیت سوریه به قدری حساس است که هرگونه مداخله نظامی خارجی می تواند انفجار عظیمی را در منطقه در پی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشستی با حضور بیش از 25 تن از خبرنگاران، سردبیران و مدیران مسئول شبکه های مختلف تلویزیونی ، رادیویی، روزنامه های پرتیراژ ، هفته نامه ها و فصل نامه های ایتالیایی که شب گذشته در شهر رم برگزار شد، سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا مواضع ایران پیرامون مهمترین موضوعات در عرصه های مختلف سیاست خارجی، اقتصادی و همچنین مسائل مهم منطقه ای از جمله سوریه و بحرین را تشریح کرد.

در این نشست خبری که بصورت پرسش و پاسخ برگزار شد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در رم مذاکرات مسکو را ادامه روند توافقات بعمل آمده در مذاکرات استانبول 2 ارزیابی کرد و با اشاره به تماس تلفنی اخیر گذشته خانم اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با جلیلی دبیر شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: طرفین ابراز امیدواری کردند در مسکو بتوانند براساس پیشنهادهای پنج گانه جمهوری اسلامی ایران و پیشنهادهای ۱+۵ به نقاط مشترک دست یابند.

حسینی نشست مسکو را یک فرصت برای حصول توافق راهبردی ارزیابی کرد و افزود: اگر اراده جدی برای برداشتن گامهای عملی از سوی مذاکره کنندگان گروه 5+1 وجود داشته باشد، مذاکرات مسکو ظرفیت خوبی است که می تواند ثمرات ملموسی برای طرفین به همراه داشته باشد.

حسینی با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری در خصوص حرمت تولید، کاربرد و انباشت سلاح هسته ای، نظرات صریح و روشن معظم له را بعنوان یک گام مثبت از سوی جمهوری اسلامی ایران در مسیر گفتگوها برشمرد و گفت: متقابلا انتظار داریم طرف مقابل هم بر حق غنی سازی اورانیوم برای ایران مطالبی ،آنچه در معاهده ان پی تی برای تمامی اعضاء در نظر گرفته شده است، تاکید نماید. این اقدام می تواند گامی سازنده خوبی برای ادامه گفتگوها باشد.

در بخش دیگری از این نشست، خبرنگاران پیرامون تحولات منطقه خاورمیانه بویژه سوریه و بحرین سئوالاتی مطرح کردند. سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن تشریح سیاستهای جمهوری اسلامی ایران در حمایت از روند اصلاحات در سوریه و طرح کوفی عنان نماینده سازمان ملل متحد ، به مداخلات برخی طرفهای خارجی در سوریه اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از کشورهای منطقه و قدرتهای بزرگ بین المللی از مرزهای مختلف در امور سوریه دخالت می کنند و این دخالتها موجب وخیم تر شدن شرایط و بروز ناآرامیهای غیرقابل کنترل در این کشور می شود.

وی به قدرتهای خارجی هشدار داد وضعیت سوریه به قدری حساس است که هرگونه مداخله نظامی خارجی می تواند انفجار عظیمی را در منطقه در پی داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسینی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص وضعیت بحرین و روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس ، روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه جنوبی را خوب ارزیابی کرد و گفت: البته نسبت به برخی رویدادهای سیاسی در منطقه اختلاف نظرهایی وجود دارد .

وی با اشاره به طرح های مختلف راهبردی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و تقویت روابط فی مابین افزود روابط کشورهای منطقه می تواند بهتر هم باشد.

سفیر کشورمان در ایتالیا سیاست مداخله جویانه برخی کشورهای منطقه در بحرین را ناکارآمد و به ضرر تمامی کشورهای منطقه برشمرد.

در این نشست خبرنگاران و دبیران سیاسی روزنامه های لارپوبیلکا، کوریره دلاسرا، لاستامپا ، رینشیتا، ایل مانیفستو، ایل سوله 24 اوره، خبرگزاریهای آنسا، اینفوپال، شبکه های 2 و 3 تلویزیون دولتی ایتالیا RAI و شبکه تلویزیونی اسکای نیوز ایتالیایی زبان، رادیو رادیکاله و شبکه یک رادیو دولتی ایتالیا، ،روزنامه های اینترنتی الصداقه ، ایل کاستو، اینترپرته، خاورمیانه بزرگ، سردبیر فصل نامه ژئوپلتیک اورآسیا، نمایندگان برخی رسانه های ایران و چند تن از خبرنگاران آزاد ایتالیایی حضور داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016