سه شنبه 30 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چهار زندانی سياسی عرب مخفيانه اعدام شدند

چهار زندانی سیاسی به نام‌های علی نعامی شريفی، عباس حیدریان، جمشید حیدریان، عبدالرحمان حیدریان که چندی پیش از زندان کارون اهواز به نقطه نامعلومی منتقل شده بودند، اعدام شدند. از بعد از ظهر تا شامگاه روز گذشته در اعتراض به اعدام چهار تن از فعالان سياسی عرب در اهواز، اعتراضاتی محلات اين شهر را در برگرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تظاهرات شبانه اهواز را فرا گرفت

تا ساعاتی پيش تعداد اعدام شدگان عرب اهوازی سه تن اعلام شده بود. با پيگيری موضوع ، صحت خبر اعدام چهار نفر به تاييد فعالان حقوق بشری اهواز رسيد.

بدين ترتيب با احتساب اعدام علی نعامی شريفی تعداد اعدم شدگان به چهارتن رسيد. تمامی اعدام شدگان جوانان زير ۳۰ سال هستند.

از بعد از ظهر روز دوشنبه ۱۸.۶.۲۰۱۲ تا شامگاه همان روز در اعتراض به اعدام چهار تن از فعالان سياسی عرب در اهواز ،تظاهرات گسترده ای محلات اين شهر را در برگرفت.

جوانان معترض با سردادن شعارهايی بر ضد ديکتاتوری خواستار توقف زنجيره اعدام فعالان عرب شدند. منابع خبری وفعالان حقوق بشر از اهواز گزارش می دهند؛ وضعيت شهر غير عادی وتشنج زا شده است. خشم عمومی ساير محلات شهر را فرا گرفته است.

منطقه ملاشيه که زادگاه ومحل سکونت اعدام شدگان بوده به شدت تحت کنترل نيروهای امنيتی و انتظامی قرار گرفته است. خانواده اين چهار جوان عرب اعدام شده از مسئولان قضائی خواسته اند که جنازه های فرزندانشان را به آنان تحويل دهند تا با برگزاری مراسمی آنها را دفن کنند. در همين راستا دادگاه عمومی و انقلاب و مسئولان امنيتی تاکنون هيچ پاسخی درباره تحويل جنازه چهار جوان اعدام شده به خانواده آنان نداده اند. يک شاهد عينی در گفتگو با فعالان حقوق بشری گفت: ترس ودلهره مسئولان امنيتی و قضائی را در برگرفته و از پاسخگويی درباره جنازه اعدامی ها طفره می روند.

سه برادر اعدام شده عبارتند از؛ عباس حيدريان معروف به جاسم ، جمشيد حيدريان معروف به طه و عبد الرحمن حيدريان معروف به ناصرهستند و به اين تعداد نام علی نعامی را نيز بايد افزود. چندی پيش سازمان های بين المللی حقوق بشر چون هيومن رايتس واچ و امنستی اينترنشنال و پارلمان اتحاديه اورپا وچندين نهاد حقوقی بين الملی با انتشار بيانيه هايی از جمهوری اسلامی خواستند حکم اعدام جوانان عرب را متوقف سازد. فعالان حقوق بشری از اهواز گزارش دادند؛ اعدام اين چهارتن محرز شده وهنوز از سرنوشت امير معاوی ديگر متهم اين گرودند خبری در دسترس نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016