چهارشنبه 31 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش های متناقض درباره سلامت حسنی مبارک

در پی انتشار گزارش های ضد و نقیض درباره وضع سلامتی حسنی مبارک، رئیس جمهوری برکنار شده مصر، منابع دولتی و بیمارستانی از وخامت حال او خبر داده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بی بی سی ـ بر اساس بعضی از گزارش ها آقای مبارک در کماست و با کمک دستگاه نفس می کشد.

پیش تر، تلویزیون مصر از انتقال آقای مبارک به بیمارستان نظامی معادی در قاهره به علت ایست قلبی و سکته مغزی خبر داده بود.

بعضی از گزارش های رسمی اولیه بیانگر 'مرگ بالینی' آقای مبارک بود که بعدا از سوی مقام های نظامی و وکیل او رد شد.

محمد عبدالرازق، یکی از وکلای حسنی مبارک در گفت و گو با تلویزیون العربیه اخبار حاکی از مرگ بالینی یا نهائی او را رد کرد و گفت که حال رئیس جمهور پیشین مصر، باثبات است.

سرلشگر ممدوح شاهین، عضو شورای نظامی حاکم بر مصر به تلویزیون سی ان ان گفت که حسنی مبارک دچار مرگ بالینی نشده است.

مسئولان بیمارستان نظامی معادی که حسنی مبارک در آن بستری است نیز به تلویزیون العربیه گفتند که حال حسنی مبارک تقریباً با ثبات است.

سوزان مبارک، همسر حسنی مبارک هم به بالین او رفته است. ده ها نفر از هواداران او هم در مقابل بیمارستان معادی تجمع کرده اند.

آقای مبارک که ۸۴ سال سن دارد، در دوم ژانویه به حبس ابد محکوم شده بود.

گزارش های منتشر شده پس از صدور این حکم بیانگر وخامت حال آقای مبارک بود.

به گفته خبرنگار بی بی سی در قاهره، انتشار اخبار ضد و نقیض درباره سلامت آقای مبارک در گذشته باعث شده مردم این کشور به گزارش های منتشر شده درباره وخامت حال رئیس جمهوری پیشین خود با بدبینی نگاه کنند.

حسنی مبارک، یازده فوریه ۲۰۱۱ پس از تقریبا سی سال حکومت بر مصر، در برابر گسترش تظاهرات اعتراضی، از سمت خود کناره گیری کرد.

همزمان، ده ها هزار نفر از معترضان مصری برای نشان دادن مخالفت خود با افزایش اختیارات شورای عالی نیروهای مسلح در این کشور در میدان تحریر قاهره تجمع کرده اند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، تجمع کنندگان شعارهایی را علیه این شورا سر داده اند.

این تجمع به دعوت اخوان المسلمین برگزار شده است. این جنبش محمد مرسی، نامزد خود را پیروز انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرده است.

این در حالی است که محمد شفیق، نخست وزیر حکومت حسنی مبارک و دیگر کاندیدای شرکت کننده در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، خود را برنده اعلام کرده است.

به گفته تحلیلگران، اقدام اخیر شورای عالی نظامی مصر برای گسترش اختیارات نظامیان به این معنی است که فرماندهان ارشد ارتش این کشور نگران پیروزی آقای مرسی هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016