جمعه 2 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جلالی‌زاده: ایجاد مانع در مسیر فعالیت اصلاح طلبان به ضرر جامعه است

ایلنا: یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: طیف اصلاح طلب تلاش می‌کند تا مشکلات جامعه را شناسایی کرده و برای رفع آن‌ها راه کارهایی را پیشنهاد کند بنابراين ایجاد موانع در فعالیت این گروه به ضرر جامعه تمام خواهد شد.

جلال جلالی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با آسیب‌شناسی عملکرداصلاح‌ طلبان گفت: با توجه به اینکه هر پدیده‌ای دارای نقاط ضعف، قدرت، آسیب و افت است، جبهه اصلاحات نیز دارای آسیب‌های خاص خود است.

وی افزود: جریان اصلاحات هم از نظر درونی و هم از نظر بیرونی دارای مشکلات ، گرفتاری‌ها و آسیب‌های ویژه‌ای می‌باشد و آنچه مشخص است این است که به دلیل نا‌مناسب بودن فضا از نظر روانی دچار یاس شده است.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه اصلاح طلبان دوران‌های مختلفی را سپری کرده‌اند، تصریح کرد: برخی از آن‌ها معتقد بودند که پس از روی کار آمدن به هدف خود خواهند رسید، اما پس از اینکه در رقابت با اصول گرایان قدرت را از دست دادند، ناامید شدند.

وی تاکید کرد: این یاس و ناامیدی و مشکلات دیگری که در مسیر اصلاح طلبان وجود دارد موجب رکود و توقف درجریان اصلاح طلبی شده است.

وی گفت: اصلاح طلبان برای انجام فعالیت‌های سیاسی نیز دچار مشکل هستند و هزینه‌های زیادی به آن‌ها در قبال این فعالیت‌ها وارد شده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: اگر بخواهیم جریان اصلاح طلب را به صورت علمی و درست بررسی کنیم، باید عوامل موفقیت، رکود، آسیب‌ها، مشکلات درونی و بیرونی را بررسی کنیم و باید ببنیم که هر کدام از موارد چه مشکلاتی را برای این طیف به وجود آورده است تا بتوانیم آن را رفع کنیم.

جلالی‌زاده همچنین با تاکید براینکه هیچ مشکلی نیز بدون داشتن اتاق فکر و افراد اندیشمند قابل حل نیست، خاطرنشان کرد: جریان اصلاح طلبی نیز نیاز به تشکیل این مجموعه دارد تا افرادی که به معنای واقعی از نظر فکری و عملی اصلاح‌طلب هستند آسیب‌شناسی لازم را درباره این طیف انجام بدهند و برنامه‌های آینده آن را تدوین کنند.

وی با اشاره به اینکه یاس و تزلزل مربوط به یک طیف و یک گروه خاص نیست، گفت: یاس به نسبت افراد مختلف و گروه‌های مختلف تاثیرات خاص خود را دارد و نمی‌تواند در مورد آن قضاوت کلی داشت. اما می‌توان با تقویت روحیه و پیشنهاد‌ها و راهکارهای درست، مذاکره و نشان دادن ظرفیت و توان طیف اصلاح طلب به اعضا روحیه داد.

این نماینده سابق مجلس گفت: اصلاح طلبان واقعی که از نظر فکری و اعتقادی به این طیف منتسب هستند باید دلسوزانه و مسئولانه با این مساله برخورد کنند.

جلالی‌زاده تصریح کرد: ما براین مساله واقف هستیم که فضای مناسبی برای فعالیت اصلاح طلبان وجود ندارد و حتی احزاب اصلاح طلبی که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند و راهبری اصلاح طلبان را بر عهده دارند در این فضا قادر به فعالیت نیستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: فضای سنگین جامعه موجب شده است که اصلاح طلبان در فعالیت‌های سیاسی کشور حضور مناسبی نداشته باشند. اما آنچه مهم است این است که هر جامعه‌ای نیاز به اصلاحات دارد و این اصلاحات موجب برطرف شدن مشکلات جامعه و پیشرفت آن مي‌شود.

جلالی‌زاده خاطرنشان کرد: به همین منظور مسئولین باید از این پدیده استقبال کنند، زیرا این طیف تلاش می‌کنند تا مشکلات جامعه را شناسایی کرده و برای رفع آن‌ها راه کارهایی را پیشنهاد کنند بنابراين ایجاد موانع در فعالیت این گروه به ضرر جامعه تمام مي‌‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016