سه شنبه 30 خرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درايتی: خاتمی بهترين گزينه برای ايجاد وحدت ميان اصلاح‌طلبان است

• در صورت انسجام تفکرات اصلاح طلبان هيچ فردی نمی‌تواند به بهانه‌های مختلف با رويکردهای اصلاح طلبانه مخالفت کند
• نوری به آقای خاتمی پيشنهاد تشکيل گروه مشاورين گسترده‌ای را در کشور ارائه دادند.


ايلنا: مشاور رييس‌جمهور در دولت اصلاحات گفت: برای ايجاد وحدت رويه ميان اصلاح‌طلبان گزينه‌ای بهتر از سيد محمد خاتمی وجود ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حجت الاسلام و المسلمين مصطفی درايتی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا ، در خصوص ضرورت تشکيل اتاق فکر برای اصلاح طلبان تصريح کرد: به نظر می‌رسد با توجه به حساسيت‌های داخلی و بين المللی و همچنين پيش‌رو داشتن مساله مهمی همچون انتخابات رياست جمهوری، شرايط اقتضا می‌کند تا هر گروهی که درصدد فعاليت و حرکتی درعرصه سياسی است،با تدبير جمعی عمل کند.

وی ادامه داد: گروه‌ها بايد با حداکثر توان و پوشش مناسب خود بتوانند طرفداران تفکرات خود را اقناع کنند.

درايتی با تاکيد بر اينکه ضرورت ايجاب می‌کند که اصلاح طلبان هرچه سريع‌تر به سوی انسجام انديشه‌های خود حرکت کنند، اظهار داشت: اگرچه به صورت پراکنده حرکت‌هايی در اين راستا صورت گرفته است، اما اگر تمرکز بهتری روی مساله باشد نظرات تجميع شده و با نقد کمتری در آينده مواجه خواهيم شد.

وی همچنين اضافه کرد: در صورت انسجام تفکرات اصلاح طلبان ديگر برخی نخواهند توانست به بهانه‌های مختلف با رويکردهای اصلاح‌طلبانه مخالفت کنند.

درايتی در ادامه بيان داشت: با گذشت زمان ضرورت تشکيل اتاق فکر برای اصلاح طلبان بيشتر احساس می‌شود، ضمن اينکه مجموعه‌هايی در اين جناح تلاش دارند تا با تبادل نظر به نوعی تجميع برسند و درصدد اين هستند که نظرات خود را به رهبران اصلاح‌طلب ارائه دهند.

اين فعال سياسی اصلاح طلب در پايان عنوان کرد: علاوه بر اين برخی از جمله آقای نوری به آقای خاتمی پيشنهاد تشکيل گروه مشاورين گسترده‌ای را در کشور ارائه دادند. من نيز معتقدم برای اينکه مجموعه اصلاح طلبی سرو شکلی به خود بگيرد و برای ايجاد وحدت رويه ميان چهره‌های اصلاح طلبان فکر نمی‌کنم گزينه‌ای مناسب‌تر از خاتمی وجود داشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016