شنبه 3 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار يدالله جوانی: سپاه جايگزين خوبی برای شرکت‌های بزرگ خارجی شده است

خبرگزاری فارس: مشاور نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران با اشاره به اقدامات سپاه در حوزه اقتصاد گفت: اين اقدامات بجز خنثی‌سازی توطئه‌ها موجب جايگزينی سپاه به جای شرکت‌های بزرگ خارجی شده که نيازهای کشور را برطرف می‌کند.

سردار يدالله جوانی مشاور نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به روز پاسدار اظهار داشت: بررسی عملکرد سپاه را بايد با توجه به رسالت آن مورد توجه قرار داد؛ سپاه يک نهاد سياسی، نظامی،‌فرهنگی و امنيتی بود که در روزهای اول پيروزی انقلاب شکل گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سردار جوانی با بيان اينکه سپاه پاسداران در قانون اساسی در اصل ۱۵۰ رسميت يافت، ادامه داد: وظيفه اين نهاد نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن بود و اين اصل نشان می‌دهد فلسفه سپاه پاسداران، پاسبانی از جمهوری اسلامی به عنوان بزرگترين دستاورد انقلاب است.

رئيس سابق اداره سياسی سپاه پاسداران با اشاره به دهه چهارم انقلاب تصريح کرد: ما وقتی تاريخ ۳۳ ساله انقلاب را بازخوانی می‌کنيم متوجه می‌شويم که از ابتدای انقلاب تاکنون جمهوری اسلامی همواره مورد تهديد و هجمه بوده است. در حالی که ما اکنون از نظام مقتدری برخوردار هستيم.

وی با تاکيد بر اينکه جمهوری اسلامی کشوری پيشرو در منطقه خاورميانه محسوب می‌شود،‌ يادآور شد: امروز انقلاب اسلامی وارد مرحله جديدی از حيات خود شده و با الهام بخشی منشأ بيداری اسلامی در بين کشورهای منطقه و شمال آفريقا است.

* نقش سپاه در خنثی‌سازی فتنه‌ها

سردار جوانی در ادامه با اشاره به پيشرفت‌های گوناگون کشورمان در حوزه‌های مختلف ادامه داد: وضع کنونی کشور مرهون يک سری از عوامل است و سپاه پاسداران نيز در ناکامی دشمن و شکست توطئه‌ها و همچنين خنثی سازی فتنه‌ها نقش اساسی داشته است.

اين مقام مسئول در سپاه پاسداران با يادآوری سال‌های اول انقلاب متذکر شد:‌حرکت‌های جريان‌های ضد انقلاب در مناطق قوميتی طوری بود که بسياری از افراد تصور می‌کردند تماميت ارضی کشورمان مخدوش خواهد شد.

وی بر همين اساس به برخی از اقدامات جريان‌های ضد انقلاب همچون هواپيما ربايی و فعاليت‌های گروه‌های نفاق وابسته به بيگانگان اشاره و خاطرنشان کرد: جنگ تحميلی نيز بخشی ديگر از اقدامات دشمن برای ضربه به انقلاب اسلامی بود که در نهايت مردم سرافراز از آن خارج شدند.

سردار جوانی با اشاره به اين سخن حضرت امام (ره) که فرمودند اگر سپاه نبود کشور هم نبود، نقش سپاه پاسداران را در حفظ انقلاب برجسته ارزيابی کرد و افزود: نقش اين نهاد طوری بود که حضرت امام نقش آن را اساسی می‌دانستند.

مشاور نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران با اشاره به ناکامی دشمن در برخورد سخت با جمهوری اسلامی يادآور شد: در دهه چهارم انقلاب ما شاهد تهاجم فرهنگی و تهديدات نرم عليه کشورمان بوديم که اوج آن فتنه ۸۸ بود.

وی ادامه داد:‌دشمن تصور می‌کرد سال ۸۸ سال پايانی جمهوری اسلامی است چرا که به حجم سرمايه‌گذاری‌های خود برای براندازی نظام واقف بود. لذا در صدد بودند با منزوی کردن نيروهای انقلاب جريانات همسو با خود را به قدرت برسانند.

سردار جوانی تاکيد کرد: سپاه در فتنه ۸۸ نيز همچنان در خط مقدم حضور داشت و باعث شد دشمنانی که به شکست نظام اميد داشتند، ناکام بمانند.

* اوج‌گيری پروژه سپاه هراسی پس از فتنه ۸۸

رئيس سابق اداره کل سياسی سپاه پاسداران در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از شکست دشمن در فتنه ۸۸ کليد سپاه هراسی و سپاه ستيزی به صورت گسترده با عمليات روانی عليه اين نهاد انقلابی زده شد که اين نشان می‌دهد دشمن و در راس آن آمريکا و اسرائيل عامل شکست خود را سپاه پاسداران می‌دانند. البته بايد توجه داشت نقش اصلی در حفظ نظام همواره بر عهده رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی در عين حال افزود: اما آنجايی که توطئه‌ای عليه جمهوری اسلامی شکل گرفت ما نياز به نيروهای سازمان يافته داشتيم که در اينجا بايد به نقش سپاه اشاره کرد.

سردار جوانی با بيان اينکه اگر جمهوری اسلامی امروز نظامی پويا و دارای موقعيت ممتاز بين‌المللی است بايد آن را مرهون کسانی دانست که به رسالت خود در قبال انقلاب عمل کرده‌اند،‌ گفت: ما پس از جنگ سال‌های سازندگی و عمران را در عين تحريم‌های انقلاب آغاز کرديم.

* جايگزينی سپاه به جای شرکت‌های بزرگ خارجی

مشاور نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران با اشاره به اقدامات سپاه در حوزه اقتصاد در پروژه‌های ملی و سنگين گفت: اين اقدامات موجب خنثی سازی توطئه‌های غرب و در عين حال جايگزينی سپاه به جای شرکت‌های بزرگ خارجی شده که نيازهای کشور را پاسخ می‌دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016