جمعه 9 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امام جمعه موقت تهران :۱+۵ نشان دادند كه اهل مذاكره نيستند

امام جمعه وقت تهران گفت: تحريم‌ها عليه ايران ما را محكم‌تر مي‌كند و بر استقامت و شكوفايي ملت مي‌افزايد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمين كاظم صديقي در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تهران با تبريك حلول ماه شعبان كه ماه خاتم انبياء محمد رسول‌الله است، گفت: در اين ماه همه مومنان ميزبان كريمي دارند و لحظه به لحظه اين ماه ارزشمند است.

او گفت:‌نيمه شعبان در پيش است و بايد قدر اين روز را دانست و به محضر ولي عصر و رعيت‌شان تبريك مي‌گويم.

صديقي با اشاره به سالروز حادثه 7 تير كه در آن 72 تن از بندگان صادق به ويژه آيت‌الله بهشتي به شهادت رسيدند اين روز را به مقام معظم رهبري و به بشريت و امت اسلامي تسليت گفت.

وي همچنين بااشاره به سالروز سوء قصد به جان مقام معظم رهبري يادآور شد: خداي متعال منت گذاشت بر ما كه محفوظ بمانند و بعد از امام خميني براي ما رهبري را به جاي گذاشت.

امام جمعه اين هفته تهران با اشاره به مذاكرات ايران و 1+5 در مسكو خاطر نشان كرد: مذاكره از جانب ايران با برخورد مقتدرانه، منطقي و برنامه‌ريزي شده صورت گرفت كه قهرا از اين برخورد منطقي دنياي سلطه كم مي‌آورد، لذا در حين مذاكره تهديد و فشار را همراه كردند و نشان دادند،‌ اهل مذاكره نيستند.

صديقي در ادامه تصريح كرد: 72 مدير كه در تدوين قانون اساسي و مسايل قضايي نقش داشتند را از ما گرفتند، اما كشور و انقلاب ما تكان نخورد و ملت ما با رفتن آنها دست از آرمان‌ امام و شهدا برنداشت و انشاءالله تا ظهور امام زمان محكم مي‌ايستد.

وي گفت: ما در فشارها رشد كرديم. جنگ براي ما دانشگاه بود و تحريم‌ها مايه شكوفايي ما شد و هر چه تحريم‌ها اضافه شود استقامت و شكوفايي ما بيشتر مي شود و همان طور كه مقام معظم رهبري گفتند با تحريم،‌ آنها خودشان را محاصره مي‌كنند و به مردم خودشان آسيب مي‌زنند، اما آنها فريب‌كارند. آنها به دنبال تغيير نظام جمهوري اسلامي ايران هستند در حالي كه اين نظام، نظام مردم و شهدا است، اين‌ها با مردم و حكومت‌‌هاي مردمي سازگاري ندارند و دشمن مردم هستند. به عربستان و حكومت‌هاي غير دموكراتيك آن همه سلاح كشتار جمعي دادند، اما با حكومت‌هاي مردمي مثل ايران مشكل دارند و مردم ما آمريكا و هم پيمانانش را مي‌شناسند و گول آنها را نمي‌‌خورند و فشار‌ها را تحمل مي‌كنند.

امام جمعه موقت تهران درباره پيروزي محمد مرسي در انتخابات رياست جمهوري مصر ، گفت: بعد از پيروزي او مردم در ميدان التحرير نداي الله اكبر دادند و مردم غزه شاد شدند و اين جاي تامل دارد. پيام آن اين است كه اين حركت اسلامي است و نشان دهنده انگيزه مردم است و پيام ديگر اين است كه مبارك رفت و مردم بيدار شده‌اند و مبارك‌هاي ديگر هم در منطقه خواهند رفت.

صديقي تصريح كرد: انگيزه انقلابيون مصر و شهداي آنها مقابله با اسراييل بود و اين رييس جمهور منتخب (محمد مرسي)بايد بداند كه ملت توقع‌اش مقابله با اسراييل و لغو قرارداد ذلت‌بار كمپ ديويد است و امروز صحنه امتحانجديدي است براي اين منتخبين.

امام جمعه اين هفته تهران در ادامه به قيام مردم بحرين اشاره كرد و افزود: انقلاب بحرين هم‌چنان با همه قدرت‌ و جوشش رو به پيش است. اما رژيم آل خليفه هنوز عبرت نگرفته و به حملات دد منشانه خودش نسبت به ملت بي‌دفاع بحرين ادامه مي‌دهد و عواطف مردم مومن و نترس بحرين را جريحه‌دار كرده است، اما با اين اقدامات زوال آل خليفه سريعتر خواهد شد.

وي درباره تحولات عراق نيز گفت: عراق بدون دخالت بيگانه در حال ساماندهي است، اما گروه‌هايي در داخل عراق با حمايت آمريكاي ضربه خورده درصدد ساقط كردن دولت آقاي مالكي بودند كه اين اتفاق به كمك مردم و روحانيون صورت نگرفت و انتظار داريم از مردم عراق كه گول بيگانگان را نخورند و از دولت خودشان حمايت كنند و كشورشان را در مسير عزت و اعتلا قرار دهند.

وي در پايان با تبريك هفته قوه قضاييه بر قضات كشور، گفت: حمايت‌هاي حضرت آقا كه در همه مسايل كارشناس هستند بايد مورد توجه قرار گيرد. هر كس كار خالصانه به خداي خود تقديم كند، خداوند هم بهترين مصلحت را براي او رقم مي‌زند و حمايت ايشان از دستگاه، قضايي نويد آن است تا اين دستگاه خودش را بيابد و قضات در جلب اعتماد مردم بيشتر از سابق تلاش كنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صديقي ادامه داد: برخورد‌ها با مفاسد اقتصادي خوب است اما به گفته مقام معظم رهبري تا قله فاصله است. قاضي حق مدار باشد جزو ممتاز ‌هاي جامعه اسلامي است و در قيامت نيز از برجستگي خاصي برخوردار خواهد بود. چند دسته از مردم هستند كه مجازات سختي در انتظارشان است،‌ اول قضات جور كه قاضي‌اند، اما تحت تاثير جريانات قرار مي‌گيرند و رشوه مي‌گيرند و حق را نمي‌بينند و آنها كه حال يتيم را بخورند و آنها كه شهادت دروغ مي‌خورند اينها وضع بدي در قيامت خواهند داشت.

همچنين صديقي در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران گفت: كسي كه در مقام بندگي است، بايد خود را بسازد، كبر، حرص، كينه و هوس‌راني و حرام طلبي زشت و بد است. كسي كه مي‌خواهد در قيام محبوبيت داشته باشد، بايد از اين صفات به دور باشد و خانواده‌ و نزديكان را نبايد از نظر دور داشت.

وي با بيان اين‌كه نمازگزاران با خداوند و همه موجوداتي كه در حال بندگي هستند در ارتباط و پيوند هستند، گفت:همت نمازگزار فقط ساختن خودش نيست، بلكه فرزندان و همسر و خانواده خود را با خود همراه مي‌كند و در نماز به طور جمعي شركت مي‌كند.

صديقي ادامه داد: بهترين لباس، لباسي است كه انسان را از خدا باز ندارد و او به شكر خدا بپردازد و ذكر و شكر خدا در پوشش بايد خود را نشان دهد و اين لازم است، اما چند چيز در پوشيدن لباس ممنوع است و ممكن است براي نمازگزار مشكلاتي به وجود آورد كه بايد از آنها پرهيز شود. پيغمبر (ص) مي‌گويد از خود راضي بودن و خود‌خواه بودن از بيماري‌هاي مهلك است و هر كس و هر مسئولي كه اين ويژگي راداشته باشد، برايش خطرناك است، دوم بايد لباس را براي خدا پوشيد نه مردم. نبايد لباس موجب ريا شود. دنيا زينت توهمي است و واقعي نيست، زينت انسان به صفات عاليه و تقواي اوست .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016