سه شنبه 13 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار رادان: جنگ دشمن با ما تا ظهور امام زمان ادامه دارد

جانشين فرمانده ناجا بار ديگر بر اجرای طرح امنيت اخلاقی تاکيد کرد و آن را خواسته و مطالبه مردم خواند.

به گزارش سرويس اجتماعی «انتخاب» ؛ وی در مراسم آغاز به کار هشتمين جشنواره فرهنگی دهه مهدويت که در سالن اجتماعات دفتر تبليغات اسلامی برگزار شد ، از جديت نيروی انتظامی برای استمرار طرح امنيت اخلاقی خبر داد و گفت: برخی‌ها هر چقدر می‌خواهند بر طبل سروصدا بکوبند، ما در اجرای اين طرح کوتاه نمی‌آئيم.

رادان در ادامه به شدت از افراد و سياستمدارانی که می گويند «اقتصاد مردم را درست کنيد، مردم خودشان دين خود را درست می‌کنند» انتقاد کرد و گفت: بايد با کسانی که نان مملکت را می‌خورند و پول آن را می‌گيرند و در ناتوی فرهنگی عليه کشور کار می‌کنند برخورد شود.

وی افزود: بعضی وقت‌ها به ما حمله می‌کنند می‌گويند که «همه کارها را کرده‌ايد و به دنبال حجاب و عفاف هستيد، برويد کارهای ديگر را انجام دهيد حجاب و عفاف درست می‌شود.» اينها به راحتی مسئله ايجاد می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جانشين فرمانده ناجا با بيان اينکه دشمن برای برنامه ريزی می‌کند ولی ما به اين مسئله توجه نداريم، تصريح کرد: در دوران فتنه دستورالعمل چند ماده‌ای تدوين کرده بودند که در يکی از آنها ترويج زندگی غربی، بدپوششی و بی‌حجابی از ملزومات جنگ نرم بيان شده بود.

رادان تصريح کرد: حجاب و عفاف در جامعه دينی چه نقشی دارد که همه برآنند که تبری به آن بزنند، حجاب و عفاف ريشه تنومندی است که تبر به آن می‌زنند، برای اينکه حريف ما فهميده که در حجاب و عفاف وظايف فردی و اجتماعی در طهارت روح و روان فردی و اجتماعی نقش دارد. در آنجا زن کالا نيست بلکه گوهر و پرورش دهنده پاکان و نيکان و دانشمندان و علما و فرماندهان و مديران و سربازان است.

وی با بيان اينکه دشمنان می‌خواهند اين نقش برجسته زنان را از آنها بگيرند، تصريح کرد: فلسفه حجاب، فردی و اجتماعی است و به فرديت و اجتماعی شدن فرد کار دارد و به دنبال بالندگی فرد است.

جانشين فرمانده ناجا، ورود همگان را در مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان ضروری دانست و تاکيد کرد: به فردی گفتيم که ما احساس می‌کنيم شما آن گونه که بايد در صحنه نيستيد. اين فرد گفت که برای ما دعا می‌کند.

به گفته رادان، زمانی افراد بدپوشش احساس می‌کردند محيط برای آنها کوچک است، ولی الان حريف می‌خواهد جلوی آنها را بگيرند. چرا ما که زياد هستيم ولی نيستيم، اما آنها که کم هستند ولی هستند.

وی ادامه داد: تعداد آنها بسيار کم است اما آنهای کم، بعضی وقتها از سکوت افراد کثير سوء استفاده می‌کنند.

وی به تداوم اجرای طرح امنيت اخلاقی اشاره کرد و افزود: ما در موضوع امنيت اخلاقی که شامل بدپوششی، اراذل و اوباش، مزاحمان نواميس و آلودگی صوتی است تحت هيچ شرايطی کوتاه نمی‌آئيم.

جنگ دشمن عليه ما، تا ظهور امام زمان (عج) ادامه دارد

رادان اظهار داشت: هر چقدر می‌خواهند بر طبل سروصدا بکوبند، ما کوتاه نمی‌آئيم تا فردای قيامت در برابر خون شهيدان سرافکنده نشويم.

جانشين فرمانده ناجا تصريح کرد: تلاش دشمن بر اين است که وقتی افرادی به اين مسئله ورود پيدا می‌کنند به ورود آنها آنقدر ضربه بزنند که برگردند. اين تلاش سازماندهی شده است.

وی با بيان اينکه جنگ عليه ما تا زمان ظهور امام زمان(عج) ادامه خواهد داشت، تاکيد کرد: يکی از موضوعات اساسی ناتوی فرهنگی، حجاب و عفاف است که بايد در اين موضوع دقت کافی داشته باشيم.

رادان افزود: غربی‌ها به دنبال ترويج بی‌بندوباری هستند، برای اينکه تغيير باورها، ايجاد و تغيير رفتارها را به دنبال خواهد داشت.

وی بر لزوم انجام کارهای فرهنگی در زمينه عفاف و حجاب تاکيد کرد و افزود: چندين سال از پيروزی انقلاب اسلامی ما می‌گذرد و وقتی ما بخواهيم کاری انجام بدهيم می‌گويند کار فرهنگی کنيد.

رادان افزود: امروز برای حل مسئله شايد راحت‌ترين کار، پاک کردن صورت مسئله و برای حل ماموريت، پاک کردن ماموريت باشد ولی در فردای قيامت نمی‌شود جواب داد.

برخی فکر می کنند اگر دست به آنها بزنيم انگار به اسلام خدشه وارد شده است

وی گفت: در صورت کوتاهی، دشمن فردا از ما اسير و گروگان و دربند آسيب‌ديده می‌گيرد.

وی با اشاره به تفاوت جنگ نرم و سخت دشمن اظهار داشت: آسيب ديده جنگ سخت سردار جانباز هاشمی (که در جلسه حضور داشت) می‌شود ولی آسيب ديده جنگ نرم کسی می‌شود که بايد از آن دور شد.

رادان فعاليت نيروی انتظامی و انجام کارهای فرهنگی را حلقه‌های بهم پيوسته از يک زنجير دانست و افزود: اگر کسی با کار فرهنگی اصلاح نشد حتما بايد به عنوان يک مجرم به او نگاه کرد و اين بحث دايره امن هم ندارد.

جانشين فرمانده ناجا ادامه داد: بعضی‌ها فکر می‌کنند محدوده امنی دارند و اگر دست به آنها بزنيم انگار به اسلام خدشه وارد شده است. برای هيچ کسی در هر قشری دايره حوزه امنيت وجود ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016