چهارشنبه 14 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی‌اکبر صالحی: منتظر ميزبانی از مرسی در تهران هستيم

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) ـ رييس دستگاه ديپلماسی ايران در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا در مورد سفر رييس‌جمهور جديد مصر به تهران گفت: ما منتظر ميزبانی از آقای مرسی در تهران هستيم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی‌اکبر صالحی، وزير امور خارجه‌ی کشورمان صبح چهارشنبه در حاشيه جلسه‌ی هيات دولت در مورد تمهيدات ايران جهت برگزاری شانزدهمين اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در تهران در دهه اول شهريورماه اظهار کرد: در اين ارتباط بيش از ۹۰ درصد دعوت‌نامه‌ها تحويل مقامات کشورهای عضو غيرمتعهدها شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او با اشاره به عضويت بيش از ۱۲۰ کشور در جنبش غيرمتعهدها تصريح کرد: اميدواريم که با تمهيدات انديشيده شده در زمان رياست ايران بر اين جنبش بتوانيم ۱۰ اصل اساسی که باعث بنيان و ايجاد اين جنبش شده است را احيا کنيم.

وزير امور خارجه‌ی ايران با بيان اين‌که متاسفانه به مرور زمان اين اصول به فراموشی سپرده شده است، افزود: با توجه به شرايط و تحولات منطقه‌يی و جهانی تلاش داريم اصول اوليه‌ی جنبش را که باعث ايجاد اين جنبش شد احيا کنيم.

صالحی با بيان اين‌که اسنادی که بايد به امضای وزيران خارجه و رييسان دولت‌ها در جريان اجلاس شانزدهم سران برسد تنظيم شده و تمهيدات لازم در اين ارتباط انجام شده است، ادامه داد: در مورد محل اجلاس نيز دوستان شبانه‌روزی در حال کار هستند و اين اجلاس قرار است در محل ساختمان اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران انجام شود. بازسازی‌های خوبی انجام شده و ساختمان‌های جديدی نيز اضافه شده و پاويون زيبايی نيز در فرودگاه مهرآباد در اين ارتباط به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با ابراز اميدواری مبنی بر اين‌که ايران بتواند اين اجلاس را به صورت موفقيت‌آميز برگزار کند، در پاسخ به سوال ايسنا مبنی بر اين‌که گفته شده رييس‌جمهور جديد مصر برای شرکت در اين اجلاس به تهران سفر خواهد کرد، با توجه به اين‌که رياست اين اجلاس تاکنون بر عهده‌ی مصر بوده است، گفت: به طور معمول در هر تجمع بين‌المللی و نشست بين‌المللی يک تروييکا وجود دارد که اين تروييکا شامل رييس قبلی، رييس فعلی و رييس آينده‌ی آن اجلاس است که اجلاس غيرمتعهدها نيز شامل اين موضوع است و ايران بايد رياست اين اجلاس را از مصر تحويل بگيرد و در واقع رييس کشور مصر بايد رياست جنبش را به رييس بعدی بدهد و با توجه به اين موضوع ما منتظر ميزبانی از آقای مرسی در تهران هستيم.

وزير امور خارجه‌ی کشورمان در مورد سفر هيات ديپلماتيک از تهران به عربستان جهت پی‌گيری وضعيت زندانيان ايرانی در عربستان نيز تاکيد کرد: مقدمات اين سفر انجام شده و ان‌شاءالله اين سفر به زودی انجام خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016