دوشنبه 26 تیر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کاهش ۱۰ درصدی توليد چای در ايران

• با وجود آنکه دولت مطالبات خود را تا ۱۸ ارديبهشت ماه سال جاری به چايکاران پرداخت کرده است اما کشاورزان ديگر انگيزه‌ای به فعاليت در باغات چای ندارند.

ايلنا: رئيس اتحاديه چايکاران از کاهش ۱۰ درصدی توليد چای به علت‌‌ رها کردن باغات بزرگ کشاورزی در سال جاری خبر داد.

ايرج هوسمی با اشاره به افزايش هزينه‌های توليد در اين بخش، به ايلنا گفت: در حال حاضر نرخ خريد تضمينی چای از سوی دولت متناسب با هزينه‌های توليد نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او در خصوص تبعات عدم تناسب در نرخ خريد تضمينی و هزينه‌های توليد ادامه داد: با وجود آنکه دولت مطالبات خود را تا ۱۸ ارديبهشت ماه سال جاری به چايکاران پرداخت کرده است اما کشاورزان ديگر انگيزه‌ای به فعاليت در باغات چای ندارند.

رئيس اتحاديه چايکاران با اشاره به کاهش توليد برگ سبز چای از ۷۰ هزار به ۳۰ هزار تن، تصريح کرد: کاهش توليد ظرف چند سال گذشته به دليل وجود موانع و عواملی همچون‌‌ رها کردن برخی زمين‌ها و روی آوردن به ساخت و ساز صورت گرفته که جلوگيری از اين روند اقدامات و حمايت‌های سريع و کار‌شناسانه مسئولان را طلب می‌کند.

هوسمی با تاکيد بر ضرورت کار کار‌شناسی در تعيين قيمت و برآورد هزينه ياد آور شد: نظارت وزارت بازرگانی سابق بر روند توليد و صادرات و واردات برگ سبز چای الگوی مناسبی برای وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود تا با ايجاد تشکيلات سازماندهی شده و منظم، در جهت بازگشت شرايط به اوضاع نسبتا خوب گذشته و ارتقای کيفی و کمی توليد گامهای موثری برداشته شود.

او در خاتمه تاکيد کرد: تعيين قيمت ۳۹۰۰ ريال برای خريد تضمينی چای درجه ۲ و همچنين ۷۰۰۰ ريال برای خريد تضمينی چای درجه ۱ بسيار غيرکار‌شناسی و نامعقول است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016