چهارشنبه 4 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کشتی‌های نظامی روسيه وارد دريای مديترانه شدند

خبرگزاری فارس: وزارت دفاع روسيه اعلام کرد که کشتی‌های جنگی ناوگان دريای بالتيک و شمال روسيه وارد دريای مديترانه شدند تا بعد از ملحق شدن به کشتی‌های ناوگان دريای سياه اين کشور در يک عمليات مشترک آموزشی-رزمی شرکت کنند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسيه روز سه شنبه اعلام کرد که کشتی‌های جنگی ناوگان دريای بالتيک و ناوگان شمال روسيه از تنگه جبل الطارق گذشته و وارد آب‌های دريای مديترانه شدند تا به کشتی‌های ناوگان دريای سياه اين کشور به منظور شرکت در عمليات مشترک بين ناوگانی بپيوندند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسيه، گروه بزرگ کشتی‌های نظامی نيروی دريايی فدراسيون روسيه از ۳ ناوگان دريايی شمال، بالتيک و دريای سياه اين کشور در جريان اين عمليات وظايف آموزشی-رزمی برنامه ريزی شده‌ای را در اقيانوس اطلس، دريای مديترانه و دريای سياه انجام خواهند داد. اصلی‌ترين هدف در اين عمليات انجام وظيفه هماهنگ اين کشتی‌ها زير نظر يک فرماندهی واحد نظامی است.

پيش از اين رسانه‌های گروهی غربی به بزرگ جلوه دادن تردد کشتی‌های روسی پرداخته و اين مسئله را به اوضاع کنونی در سوريه مرتبط دانستند.

در همين خصوص يک مقام آگاه در وزارت امور خارجه روسيه گفته بود: برای ما بسيار تعجب آور است که اين تلاش‌ها برای مبالغه آميز جلوه دادن اين مسئله (تردد کشتی‌های روسی) بار ديگر از سرگرفته شده است. شنيدن اخبار برخی رسانه‌ها که شايعاتی در مورد اينکه کشتی‌هايی با گروهی از تفنگداران نظامی روس به سواحل سوريه نزديک شده، کاملا ادعايی خنده دار است. مسئله بر سر طرح مشارکت ناوگانهای دريايی روسيه در چارچوب اجر ای برنامه‌های معمول ناوگان دريايی ما است و اين مسئله هيچ ارتباطی به حوادث سوريه ندارد.

اين ديپلمات روس افزوده بود: اين بزرگ نمايی در حالی صورت می گيرد که در حال حاضر مانورهای نظامی از سوی برخی کشورهای غربی در منطقه در حال اجراست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016