شنبه 7 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوي كميسيون انرژي مجلس : براي حفظ استقلال بايد اداره كشور را از نفت رهايي بخشيد

سخنگوي كميسيون انرژي مجلس گفت: لازمه‌ي‌ اين‌كه بتوانيم در برابر تحريم‌ها دشمن را خلع سلاح و استقلال كشور را حفظ كنيم اين است كه تلاش كنيم هرچه زودتر وابستگي اداره‌ي كشور به نفت را از بين ببريم.

حسين اميري خامكاني در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با تاكيد بر لزوم پي‌گيري اقتصاد بدون نفت در كشور اظهار كرد: در اين راستا يك بحث مهم تلاش براي رهاسازي بودجه‌ي جاري كشور از نفت است كه البته اين موضوع از ابتداي انقلاب به عنوان يك هدف همواره دنبال شده اما تا برنامه‌ي توسعه‌ي چهارم اين موضوع جدي گرفته نشده است.

وي با اشاره به پيش‌بيني كاهش وابستگي اداره كشور به نفت در اسناد چشم‌انداز و سياست‌هاي كلي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري، افزود: بنابراين اين بحث همواره وجود داشته كه هزينه‌هاي جاري كشور كلا وابسته به نفت نباشد اما متاسفانه در سال‌هاي گذشته اين وابستگي نه تنها كمتر نشده بلكه بيشتر هم شده است.

نماينده مردم زرند در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اعمال تحريم‌هاي نفتي عليه كشورمان خاطرنشان كرد: اگر وابستگي كشور به درآمدهاي نفتي از بين رفته بود ما قطعا در بحث تحريم‌ها مشكل كمتري داشتيم. حتي يكي از دلايل اين‌كه دشمنان اين تحريم‌ها را عليه ما وضع كردند اين است كه مي‌دانند هزينه‌هاي جاري كشور به نفت وابسته است. لذا ما بايد هرچه سريع‌تر وابستگي اداره‌ي كشور به نفت را از بين ببريم و هزينه‌هاي نفت را صرف زيرساخت‌هاي كشور كنيم.

سخنگوي كميسيون انرژي مجلس با تاكيد بر تاثير افزايش توليد داخلي در كاهش وابستگي به نفت، يادآور شد: طبيعي است هرچه توليد را بالا ببريم درآمدهاي مالياتي بالا خواهد رفت و مي‌توان هزينه‌هاي كشور را از قبل ماليات تامين كرد. هم‌چنين در صورت رونق توليد مي‌توان در بخش‌هاي مختلف صادرات را رونق داد؛ چرا كه قطعا صادرات غيرنفتي به اقتصاد كشور كمك خواهد كرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اميري خامكاني با بيان اين‌كه در صورت حاكم شدن اقتصاد بدون نفت، اداره‌ي كشور راحت‌تر خواهد بود، گفت: در اين صورت درآمد كشور بالا مي‌رود، درآمدهاي نفتي صرف زيرساخت‌ها مي‌شود و توسعه‌ي كشور شتاب بيشتري به خود خواهد گرفت كه در نتيجه اين موضوع، در توليد داخل نيز اثرگذار است و ساير بخش‌ها هم رونق نسبي پيدا مي‌كنند.

وي اضافه كرد: مجموعه‌ي اين عوامل رفتن به سمت اقتصاد غيرنفتي را تسهيل خواهد كرد و اين موضوع كمك مي‌كند كه ما كمتر به نفت وابسته باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016