چهارشنبه 11 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرغ ارزان شد

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)ـ با اجرايی شدن واردات ۱۰ هزار تن گوشت مرغ، قيمت هر کيلوگرم گوشت مرغ در بازار با کاهش بيش از يک هزار تومانی نسبت به هفته گذشته، به ۵۶۰۰ تومان رسيد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، رييس اتحاديه واردکنندگان گوشت و مواد پروتئينی خام دامی ايران اعلام کرد: به دنبال صدور مجوز از سوی دستگاه‌های مسوول برای واردات ۱۰ هزار تن گوشت مرغ، واردات اين محصول از کشورهای برزيل (۲۷۰۰ تن) و ترکيه (۱۴۰۰ تن) در دستور کار قرار گرفت که اين امر، قيمت گوشت مرغ در بازار را که اخيرا دچار تلاطم شده بود، با کاهش بيش از يک هزار تومانی مواجه کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته حسين صدر، واردات ۵۰۰۰ تن گوشت مرغ نيز از کشورهای اسلامی در حال انجام است و به زودی با رسيدن سقف واردات اين محصول به ۱۰ هزار تن اعلام شده، تمام نياز بازار مرغ کشور تامين خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر گوشت های مرغ وارداتی با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت در تهران توزيع می شود و با انجام هماهنگی های بيشتر، در ساير استان ها نيز توزيع خواهد شد.

او افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی اصلی تنظيم بازار کالاهای اساسی و اقلام گوشتی کشور، تنها چاره تامين کمبود گوشت مرغ در بازار را در واردات اين محصول از کشورهای مبدا ديد که خوشبختانه اين اقدام هم اکنون نتيجه داده و شاهد افت قيمت در بازار هستيم.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نيز با تاييد اين موضوع، اعلام کرد: قيمت هر کيلوگرم مرغ در بازار خرده فروشی به ۵۶۰۰ تومان رسيده است.

يدالله صادقی با استناد به واردات صورت گرفته گوشت مرغ از کشورهای برزيل و ترکيه، پيش بينی کرد که قيمت گوشت مرغ در روزهای آينده به صورت چشمگيری کاهش يابد.

در حال حاضر، قيمت گوشت مرغ در خرده فروشی ها ۵۷۰۰ تومان و به صورت عمده فروشی نيز ۵۳۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان است. مرغ دولتی هم کيلويی ۴۶۵۰ تومان عرضه می‌شود. پيش از اين اعلام شده بود که مرغ تک نرخی می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016