چهارشنبه 11 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قيمت هر متر مسکن مهر به ۳۳۰ هزار تومان افزايش يافت

خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) ـ بر اساس قراردادهای جديد در سال ۹۱ وزير راه و شهرسازی مجوز ساخت مسکن‌های مهر را با قيمت هر متر ۳۲۰ تا ۳۳۰ هزار تومان صادر کرده است.

ابوالفضل صومعلو - معاون مسکن و ساختمان وزير راه و شهرسازی- در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، از افزايش قيمت هر متر خانه‌های مسکن مهر تا ۳۳۰هزار تومان خبر داد و اظهار کرد: بزرگترين حسن مسکن مهر قيمت مقطوع در نظام فنی کشور است، در ابتدای اين طرح طی تفاهم‌نامه‌های سه جانبه قرار شد اين خانه‌ها با قيمت هر متر مربع ۳۰۰ هزار تومان ساخته شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صومعلو ادامه داد:‌ البته براساس قراردادهای جديد در سال ۹۱ وزير راه و شهرسازی مجوز ساخت مسکن‌های مهر را با قيمت هر متر ۳۲۰ تا ۳۳۰ هزار تومان صادر کرده است.

معاون مسکن و ساختمان وزير راه و شهرسازی وجود ۴۰۰هزار واحدی را که در مرحله بين فونداسيون و اسکلت‌سازی است نگران‌کننده اعلام کرد و گفت: مشکل اصلی پيمانکاران در اجرای پروژه نيست بلکه تعاونی‌هايی که خوب عمل نکرده‌اند و از برنامه عقب هستند مشکل‌ساز بوده‌اند که ما تصميم داريم نسبت به آن‌ها تصميمات قاطعی را اتخاذ کنيم.

وی در ادامه در پاسخ به اين سوال که اجرای طرح ماليات بر خانه‌های خالی به چه صورت قرار است قيمت‌ها در بازار مسکن را تعديل کند؟ بيان کرد: ما معتقد هستيم در تهران خانه‌ها بسيار زياد است و طبق آمار تراکم خانه‌ها در تهران ۱.۰۲ است.

صومعلو درباره رشد قيمت‌ها در بازار اجاره‌بها خاطرنشان کرد: علی‌رغم برنامه‌های دولت عده‌ای با نهايت بی‌انصافی اجاره‌بها را بالا بردند. وقتی ما در جلسات مشترک خود با دادگستری، وزارت صنايع و کارگروه تعزيرات رقم تعزيرات را ۱۳ تا ۱۵ درصد اعلام کرديم، حتی مورد اعتراض واقع شديم که اين رقم بايد ۱۰ درصد اعلام می‌شد ولی ما معتقد هستيم اجاره‌بها، بازار بسيار پيچيده‌ای دارد و متاثر از متغير‌های کلان اقتصادی است. از اين رو سعی کرديم اين عدد را به واقعيت نزديک کرده تا نه مستاجر و نه مالک اذيت شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016