پنجشنبه 12 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دولت چین دستور اوباما برای تحریم بانک چینی بخاطر رابطه با ایران را محکوم کرد

بیژن برهمندی - رادیو فرانسه

به اعتقاد آمریکا، بانک چینی "کان لان" و بانک عراقی "علاف" برای چند بانک تحریم شده ایرانی تسهیلاتی فراهم کرده اند که باعث انتقال میلیون ها دلار شده است.

در پی تحریم بانک چینی"کان لان" از سوی واشنگتن بدلیل یاری رساندن به فعالیت های "غیرمجاز" هسته ای در ایران، امروز دولت چین خواهان لغو این تحریم "بی اساس" از سوی آمریکا شد.

وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه ای در همین زمینه از آمریکا خواسته است که دست از تحریم بانک چینی بردارد و به منافع چین و نیز مناسبات میان دو کشور آسیب نرساند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ایالات متحده آمریکا در ماههای اخیر بر شدت فشار های خود بر ایران افزوده است و از جمله دیروز ( سه شنبه) بدلیل آنچه که خود " عدم رعایت تعهدات بین المللی " از سوی ایران می نامد ، بر میزان تحریم ها در زمینه نفت و فراورده های پتروشیمی افزود. بگونه ای که ایران را " از بکارگیری ترفندهائی که بتواند نفت خود را علیرغم تحریم ها بفروش برساند، باز دارد."

درست در این چارچوب است که بانک چینی "کان لان" و نیز بانک عراقی "علاف"مشمول تحریم های جدید آمریکا قرار گرفتند ، چرا که، به اعتقاد آمریکا، این بانک ها برای چند بانک تحریم شده ایرانی تسهیلاتی فراهم کرده اند که باعث انتقال میلیون ها دلار شده است. در نتیجه این تحریم، دو بانک " کان لان " و " علاف" از معاملات مالی با آمریکا محروم شده اند.
در متن همین فشارهای جدید به ایران، دیروز گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا درباره ترورریسم ، ایران را " حامی اصلی تروریسم در جهان" نامید.

این سند ایران را متهم کرده است که به "گروههای تروریستی در سراسر خاورمیانه " یاری می رساند.

همزمان با اعلام تحریم های جدید آمریکا نسبت به دو بانک چینی و عراقی، کنگره آمریکا نیز لایحه جدیدی را علیه کلیه موسساتی که در زمینه گاز و نفت با ایران همکاری می کنند، تهیه کرد.

شدت گیری این فشارها در متن رقابت های انتخاباتی در آمریکا بیشتر قابل فهم میگردد. رقیب باراک اوباما در انتخابات اتی، همین دو روز پیش در سفری به اسرائیل ، اوباما را متهم کرد که درباره فعالیت های هسته ای ایران مماشات می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016