پنجشنبه 12 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابوالفضل قديانی با درد شديد قلب دوباره در بيمارستان بستری شد

دويچه وله ـ زهرا رحيمی به دويچه وله گفت همسرش ابوالفضل قديانی پس از احساس درد در ناحيه قلب از زندان به بيمارستان طالقانی منتقل شد. شاهدان عينی از آزار و اذيت خانواده ابوالفضل قديانی در بيمارستان طالقانی تهران خبر داده‌اند.


ابولفضل قديانی زندانی سياسی و از اعضای سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی که از روز دوشنبه ۹ مرداد در اعتراض به "رفتار غيرانسانی ماموران زندان"، دست به اعتصاب غذا زده بود، ساعت ۳ صبح روز پنج‌شنبه ۱۲ مرداد پس از به هم خوردن حالش به دليل درد قلب بار ديگر به بيمارستان منتقل شد.

زهرا رحيمی همسر ابوالفضل قديانی در گفت‌وگو با دويچه وله از ادامه اعتصاب غذای همسرش پس از انتقال به بيمارستان خبر می‌دهد و می‌گويد : «بدون اطلاع ما صبح روز پنج‌شنبه (۱۲ مرداد) آقای قديانی را به بيمارستان طالقانی منتقل کرده‌اند. آقای قديانی خودش هم گفت که من فقط به بيمارستان پارس خواهم رفت که در جواب گفتند دستور اين انتقال بايد توسط دادستانی صادر شود. الان در خواست داد‌ه‌ايم که آقای قديانی را به بيمارستان پارس منتقل کنند تا آن‌جا تحت نظر دکتر خودشان باشند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با وجود اظهارات همسر ابولفضل قديانی مبنی بر درخواست انتقال او به بيمارستان پارس تهران، شاهدان عينی در بيمارستان طالقانی که نخواستند نامشان فاش شود به دويچه وله گفته‌اند: «ماموران و نگهبانان بيمارستان طالقانی، با ايجاد آزار و اذيت برای خانواده ابوالفضل قديانی، "اتهام واهی فراری دادن زندانی" را عليه خانواده او مطرح کرده‌اند تا مانع از انتقال آقای قديانی به بيمارستان پارس شوند.»

پيش از اين نيز روز دوشنبه ۹ مرداد ماموران زندان اوين پس از ضرب و شتم، ابوالفضل قديانی را با غل و زنجير و پای برهنه به بيمارستان پارس تهران منتقل کرده بودند.

ضرب و شتم زندانی بيمار

زهرا رحيمی درباره اين که ابوالفضل قديانی به چه صورت در زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است، پاسخ می‌دهد: «يک آقايی به نام سروان رفيعی به آقای قديانی گفته که شما بايد بدون کفش و لباس و با دستبند به بيمارستان برويد. ايشان هم گفته که با اين شرايط به بيمارستان نمی‌روم و به داخل بند برمی‌گردد. بعد يکدفعه هفت، هشت نفر روی سرشان می‌ريزند، کت‌شان را می‌کشند، کفش‌شان را درمی‌آوردند و در همان حالت همراه با ضرب و شتم، بازجو ايشان را به داخل ماشين هل داده و با پای برهنه به بيمارستان می‌آورند.»

زهرا رحيمی ادامه می‌دهد که پس از ضرب و شتم همسرش در زندان از ضارب‌ها و همچنين فردی به نام محمد عطاری به‌عنوان سرتيم ضارب‌ها به دادستانی، حقوق شهروندی و سازمان زندان‌ها شکايت کرده است.

انتقال به بيمارستان با غل و زنجير

به گزارش وبسايت کلمه، روز دوشنبه ۹ مرداد ابوالفضل قديانی به هنگام ضرب و شتم و در طول مسير بيمارستان پارس تهران با صدای بلند و فرياد، اعلام کرده بود «مسبب تمام فجايع و جنايت‌های صورت گرفته رهبری است و اين تصميم‌ها در مورد زندانيان با اطلاع او و برای شکستن اراده و مقاومت آن‌ها صورت می گيرد".

او همچنين پس از انتقال به بيمارستان پارس گفته بود:«ستم و آزار مزدوران را تحمل خواهم کرد تا با چشم خود سقوط و ذلت ديکتاتوری را ببينم.»

پس از ضرب و شتم و انتقال ابوالفضل قديانی به بيمارستان پارس تهران، پزشک معالج او به ماموران گفته بود که اگر من ايشان را در اين وضعيت معاينه کنم قطعا دستور بستری خواهم داد. ماموران نيز به پزشک معالج پاسخ منفی داده و آقای قديانی را به بند ۳۵۰ زندان اوين بازگردانده‌اند. با اين حال با درد شديد قلب دوباره او را از زندان اوين به بيمارستان طالقانی منتقل کردند.

زهرا رحيمی می‌گويد که همسرش ابولفضل قديانی در بيمارستان گفته است که اعتصاب غذايش اعتراضی است و تا کنون که به بيمارستان طالقانی تهران نيز منتقل شده‌، اعتصاب غذای خود را نشکسته است.

ابولفضل قديانی از زمان بازداشت خود در سال۸۸ تا کنون سه بار مورد عمل جراحی قلب قرار گرفته، ولی هربار پس از عمل جراحی به جای استراحت و طی کردن کامل دوران نقاهت به زندان بازگردانده شده است.

به گفته زهرا رحيمی به دليل گرفتگی رگ‌های قلب همسرش، دکترها تا کنون ۵ فنر داخل رگ‌های ابولفضل قديانی کار گذاشته‌اند تا مانع از گرفتگی رگ‌های قلب او شود.

ابولفضل قديانی منتقد آيت‌الله خامنه‌ای

ابوالفضل قديانی متولد ۱۳۲۴ و ۶۷ ساله است. او نخستين‌بار در سال ۱۳۸۸ به اتهام "تبليغ عليه نظام" بازداشت شد. دادگاه انقلاب روز ۲۹ فروردين سال ۱۳۹۱ دوباره آقای قديانی را به‌خاطر نوشتن نامه به آيت‌الله خامنه‌ای محاکمه کرد.

آقای قديانی در يکی از آخرين نامه‌های خود ۲۵ خرداد ۱۳۹۱، در پيامی از بند ۳۵۰ زندان اوين از عملکرد آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی انتقاد کرده بود.

"مسن‌ترين زندانی جنبش سبز" در اين نامه با اشاره به کشته شدن معترضان به نتايج انتخابات و زندانی کردن فعالان سياسی معترض به دست حکومت ايران تصريح کرده بود: «بدون شک ديگر مجال برای مماشات با شخص اول مملکت و عامل اصلی تمامی اين جرائم يعنی علی خامنه‌ای باقی نمانده است.»

ابوالفضل قديانی عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب در دوران پيش از انقلاب نيز چهار سال سابقه حبس دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016