سه شنبه 17 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ورود سعيد جليلی دبير شورای عالی امنيت ملی ايران به سوريه

خبرگزاری آريا - سعيد جليلی دبير شورای عالی امنيت ملی جمهوری اسلامی ايران صبح سه شنبه وارد دمشق شد.
به گزارش خبرگزاری آريا ، سعيد جليلی که در فرودگاه دمشق مورد استقبال احمد عرنوس معاون وزير امور خارجه سوريه و شماری از مقامات ارشد اين کشور و همچنين محمد رضا شيبانی سفير کشورمان در دمشق قرار گرفت ، قرار است ، ساعتی ديگر با بشار اسد رئيس جمهوری سوريه ديدار و با وی درباره تحولات منطقه رايزنی کند.
همچنين قرار است، دبير شورای عالی امنيت ملی کشورمان پس از ديدار با رئيس جمهور سوريه با شماری از مقامات ارشد اين کشور ديدار و گفتگو کند و سپس در کنفرانس مطبوعاتی در محل سفارت جمهوری اسلامی ايران در دمشق ، نتايج سفرش به سوريه را تشريح کند.
نماينده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنيت ملی که پيش از دمشق به بيروت سفر کرده بود، در ديدار با مقامات آن کشور رويکرد منطقی جمهوری اسلامی ايران در قبال موضوع سوريه را يادآور شد و تاکيد کرد که راه حل مسئله اين کشور دمکراسی است که با ارسال اسلحه و خونريزی امکانپذير نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ضرورت تقويت جريان مقاومت بر ضد رژيم صهيونيستی
دبير شورای عالی امنيت ملی ايران روز گذشته نيز ديدار با رئيس مجلس لبنان داشت که درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه گفت و گو کرد.
جليلی در اين ديدار با اشاره به دسيسه جبهه استکبار و صهيونيسم بين الملل برای ايجاد انحراف در روند بيداری اسلامی و دامن زدن به اختلافات قومی و طائفه ای برای مقابله با فرصت های جديد جهان اسلام بر ضرورت هوشياری ملت های منطقه تاکيد کرد.
نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنيت ملی همچنين بر ضرورت همفکری و هم افزايی بيش از پيش کشورهای منطقه و نخبگان جهان اسلام برای بهره برداری موثر از فرصت های جديد ناشی از رشد بيداری اسلامی در منطقه وتقويت جريان مقاومت بر ضد رژيم صهيونيستی تاکيد کرد.
در اين ديدار نبيه بری نيز گفت:آنچه در سوريه می گذرد يک توطئه از قبل طراحی شده در جهت خدمت به منافع رژيم صهيونيستی است و لازم است نسبت به دسيسه دشمنان برای گسترش بحران در منطقه هوشيار باشيم.
دبير شورای عالی امنيت ملی در ديدار با نجيب ميقاتی، نخست وزير لبنان هم در خصوص مناسبات دو جانبه و تحولات منطقه گفت و گو کرد.
دکتر جليلی در اين ديدار با اشاره به مناسبات تاريخی و عميق ايران و لبنان گسترش روابط در زمينه های مختلف سياسی، فرهنگی و بويژه اقتصادی را برای منافع دو کشور بسيار مهم دانست و اظهار داشت: با وجود افزايش چشمگير مبادلات طرفين در سالهای اخير همچنان ظرفيت های بالقوه بسيار زيادی برای همکاريهای اقتصادی در حوزه های تجاری، بانکی، صنعتی وکشاورزی وجود دارد.
نماينده مقام معظم رهبری در شورايعالی امنيت ملی همچنين با اشاره به عزم دشمنان برای ايجاد و تشديد کانون بحران و ناامنی در سوريه به منظور حضور بيشتر خود در منطقه همکاری کشورهای منطقه برای جلوگيری از گسترش ناامنی را خواستار شد.
وی افزود: رژيم صهيونيستی وحاميان آن که از پيروزی های مستمر جبهه مقاومت در دو دهه اخير بويژه در جريان جنگ های ۲۲ روزه غزه و ۳۳ روزه لبنان و تشديد روند بيداری اسلامی در منطقه اسيب ديده اند، تلاش دارند اين فرصت جديد جهان اسلام را با برافروختن آتش منازعات قومی و طائفه ای تبديل به تهديد نمايند و بر لزوم همفکری مضاعف برای مواجهه هوشمندانه با اين دسيسه ها تاکيد کرد.
در اين ديدار همچنين نجيب ميقاتی نخست وزير لبنان با استقبال از گسترش مناسبات تهران - بيروت بر عزم دولتش برای تعميق اين روابط بويژه در عرصه های اقتصادی تاکيد کرد. جليلی در ديدار با عدنان منصور وزير امور خارجه لبنان هم مناسبات ايران و لبنان را بسيار دوستانه و فراتر از مناسبات عادی ميان دو کشور ارزيابی کرد و بر ظرفيت گسترش روابط در عرصه های مختلف تاکيد نمود.
نماينده مقام معظم رهبری در شورايعالی امنيت ملی با اشاره به اقدام های برخی دولت ها در ايجاد ناامنی در سوريه و با تاکيد بر اينکه امنيت مقوله ای مشارکت پذير است ولی تقسيم پذير نيست تصريح کرد: کسانی که با اشاعه ناامنی از طريق ارسال تسليحات و صدور تروريسم در کشورهای منطقه تصور می کنند امنيت بيشتری را برای خود به دست می آورند در يک خطای راهبردی به سر می برند.
جليلی با اشاره به رويکرد منطقی جمهوری اسلامی ايران به موضوع سوريه اظهار داشت: همواره گفته ايم راه حل مساله اين کشور دموکراسی است که با صدور اسلحه و خونريزی ميسر نمی شود.
وی ادامه داد: معتقديم دوستان سوريه لازم است با کمک به توقف کامل رفتارهای خشونت آميز، شکل گيری گفت و گوهای ملی، برقراری انتخابات سراسری در اين کشور و با ارسال کمک های انسان دوستانه از فشارهای تحميل شده بر مردم سوريه بکاهند.
وی تاکيد کرد: مردم منطقه باور نمی کنند که امريکا و رژيم غاصب صهيونيستی که همواره از رژيم های ديکتاتوری و مستبد حمايت کرده اند مدافع حقوق بشر و دموکراسی باشند افزود: اين کشورها می خوا هند با ايجاد اختلاف در ميان مسلمانان مشکلات و بحرانهای خود را فرافکنی کنند.
در اين ديدار همچنين عدنان منصور وزير امور خارجه لبنان با تاکيد بر عمق روابط دوستانه ايران و لبنان تقويت مناسبات با جمهوری اسلامی ايران در زمينه های مختلف از جمله همکاريهای اقتصادی را خواست ملت و دولت لبنان عنوان و اظهار داشت: از تمام ظرفيت خود برای اين منظور استفاده خواهيم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016