یکشنبه 22 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون نخست وزیر عراق در راس هیات بلندپایه اقتصادی به ایران سفر می كند

تهران - سفیر جمهوری عراق در تهران اعلام كرد: معاون نخست وزیر این كشور روز سه شنبه هفته جاری در راس یك هیات بلندپایه اقتصادی متشكل از سه وزیر اقتصادی كابینه و رییس بانك مركزی این كشور به تهران سفر می كند.

'محمد مجید الشیخ' در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا ، افزود: 'روژی نوری شاویس' معاون نخست وزیر، 'رافع العیساوی' وزیر دارایی، 'خیرالله حسن بابكر' وزیر بازرگانی، 'احمد ناصر دلی' وزیر صنایع و معادن و 'سنان محمدرضا الشبیبی' رییس بانك مركزی عراق در جریان سفر هفته جاری خود به تهران در دیدار با مقامات و همتایان ایرانی خود راه های گسترش بیش از پیش همكاری های تجاری و اقتصادی بین دو كشور را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

** بانك عراقی در ایران تاسیس می شود

مجید الشیخ اعلام كرد: یكی از اهداف سفر هیات عالی اقتصادی عراق به تهران رایزنی برای افتتاح یك بانك عراقی در ایران خواهد بود و تاسیس این بانك می تواند سهم بسزایی در تقویت روابط و مناسبات اقتصادی و بازرگانی دو طرف داشته باشد.

نماینده دولت عراق در تهران با یادآوری تحریم های اتخاذ شده علیه بانك ها و ایجاد مشكلاتی برای پرداخت پول مربوط به اقلام صادراتی ایران به عراق، اظهار امیدواری كرد كه این مشكلات با تاسیس بانك عراقی در ایران برطرف شود.

سفیر عراق در تهران همچنین گفت: ایران مطالباتی از عراق درقبال صادرات برق به این كشور دارد و در جریان سفر وزیر دارایی و رییس كل بانك مركزی عراق به تهران در این باره نیز گفت و گو خواهد شد تا این موضوع نیز حل و فصل شود.

** اقدامات بغداد در قبال تحریم 'بانك اسلامی ایلاف' عراق از سوی آمریكا

مجید الشیخ اقدام اخیر آمریكا مبنی بر تحریم یك بانك عراقی و همچنین یك بانك چینی را ناشی از همكاری های این بانك ها با ایران دانست و گفت: مسوولان عراقی بطور صریح با طرف آمریكایی در این باره صحبت كرده اند و به آنها اعلام كرده اند كه عراق به انجام واردات از ایران به ویژه واردات برق نیاز دارد.

سفیر عراق در تهران گفت: تلاش ها و رایزنی ها برای برطرف شدن مشكل تحریم بانك عراقی از سوی آمریكا تا حل كامل این مساله ادامه دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


** افق 10 میلیارد دلاری در مبادلات تجاری

نماینده ارشد دولت عراق در تهران با بیان اینكه حجم مبادلات تجاری ایران و عراق در سال گذشته بالغ بر 7 میلیارد دلار بود، گفت: با توجه به روابط دوستانه و برادرانه دو كشور همسایه ایران و عراق و وجود صدها كیلومتر مرز مشترك بین دوكشور، ظرفیت های زیادی برای افزایش حجم كنونی مبادلات تجاری میان ایران و عراق وجود دارد.

مجید الشیخ با بیان اینكه تقریبا تمام مبادلات تجاری میان ایران و عراق مربوط به سهم صادرات ایران به عراق می شود، اظهار داشت: دو طرف در تلاش هستند تا رقم یاد شده در سال جاری به 8 میلیارد دلار و در آینده نه چندان دور به 10 میلیارد دلار افزایش یابد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016