سه شنبه 31 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

میزان محوبیت احمدی​نژاد در میان گروه​های مرجع کاهش قابل ملاحظه​ای پیدا کرده است

انتخابات - ایرج ندیمی معتقد است دولت برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده با یک «چهره اجرایی» وارد عرصه انتخابات خواهد شد.

نماینده لاهیجان و عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت که در کافه خبر حضور یافته بود، در پاسخ به این پرسش خبرآنلاین که فکر می​کنید دولت برای انتخابات سال آینده چه گزینه​ای را وارد صحنه انتخابات می​کند؟، گفت: هیچ کس نمی​تواند نسبت به آینده خودش بی​تفاوت باشد. بنده هم که نماینده هستم، اگر روزی نخواهم در مجلس باشم، حتما درباره کسی که می​خواهد جایگزین من شود، نظری خواهم داشت یا اینکه اگر از من سوال شود، کسی را معرفی می​کنم.
ندیمی درباره اینکه پیش​بینی می​کنید گزینه دولت چه کسی باشد؟، افزود: فکر می​کنم گزینه دولت یک چهره اجرایی باشد.

بعد از طرح اسامی اسفندیار رحیم مشایی، مجتبی ثمره​هاشمی و حمیدرضا حاجی بابایی؛ علی نیکزاد وزیر مسکن جدیدترین چهره دولتی بود که از وی به عنوان نامزد احتمالی دولت در عرصه انتخابات سال آینده نام برده شد.

ندیمی که معتقد است اسامی مطرح برای انتخابات تا «عید سال بعد» قابل تغییر است، خاطر نشان کرد: ولی این را می​توانم بگویم که نیکزاد هم یکی از گزینه​ها است، اما نمی​توان گفت نفر اول یا گزینه آخر است.

وی با بیان اینکه دولت کسی را وارد عرصه انتخابات نمی​کند که رای نیاورد، گفت: آقای احمدی​نژاد به دنبال کسی است که سه ویژگی داشته باشد. اولا به خود او کاملا نزدیک باشد. ثانیا از اقبال و یک پایه رای برخودار باشد و در عین حال چهره ای باشد که در میان نهادهای اجرایی پایگاه داشته باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت همچنین گفت: هر قدر ما فکر کنیم دولت محبوبیتش کاهش یافته، ولی باز هم دولت پایگاه رای دارد. زمانی آقای احمدی​نژاد در روستاها تا 75 درصد و در شهرها تا 50 درصد محبوبیت داشت. و در کلان شهر ها 30 درصد. الان درصدی از این محبوبیت​ها حفظ شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مشاور معاونت پارلمانی دولت نهم در پاسخ به اینکه فکر می​کنید این محبوبیتی که می​گویید مربوط به گفتمان دولت است یا شخص رئیس جمهور؟، تصریح کرد: هر دو. در بین گروه​های مرجع میزان محوبیت آقای احمدی​نژاد کاهش قابل ملاحظه​ای پیدا کرده است ولی در میان مردم این طور نیست. شما مردم خصوصا طبقات مادون متوسط را نمی توانید با شاخص های طبقه متوسط تحلیل کنید. تحلیل​های روزنامه نگارها مربوط به طبقات متوسط به بالا است ولی رای آقای احمدی​نژاد مربوط به طبقه متوسط به پائین بود. اگر برخی از نخبگان احساس می​کنند بین ایشان و مقام ولایت فقیه فاصله است، این احساس در بین توده​های مردم نیست.

مشروح گفت وگوی خبرآنلاین با ایرج ندیمی را در روزهای آینده در خبرآنلاین بخوانید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016