یکشنبه 5 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال جمعی از بازداشت شدگان کمپ سرند از قرنطینه زندان تبریز

جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی – جمعی از بازداشت شدگان کمپ روستای سرند دقایقی پیش به مکان نامعلومی منتقل شدند. بر اساس این گزارش، امدادگران بازداشتی از انتقال تعدادی از بازداشت شدگان توسط ون‌های پلیس امنیت به مکان نامعلومی خبر داده اند. در این حین باقی بازداشت شدگان نیز برای انتقال فرا خوانده شده اند.

این انتقال در شرایطی صورت می گیرد که پیش از این قاضی پرونده برای پنج تن از بازداشت شدگان قرار کفالت و برای شانزده تن دیگر قرار وثیقۀ پنجاه میلیون ریالی صادر کرده بود، اما امروز با مراجعۀ تعدادی از خانواده های بازداشت شدگان برای تودیع وثیقه، قاضی پرونده به بهانه‌ی مرخصی از حضور در دادگاه و قبول وثیقه امتناع کرد.

امدادگران در روز دوم حادثۀ زلزله بصورت داوطلبانه در محل حادثه حاضر و در شرایطی سخت به امدادرسانی مشغول بوده اند. در شامگاه چهارشنبه دوم شهریور، بیش از صد مأمور امنیتی با یورش به کمپ محل استقرار امدادگران ضمن استفاده از گاز اشک آور و ضرب و شتم بیش از سی نفر امدادگر حاضر در کمپ را بازداشت کردند که تعدادی از آن‌ها بعد از دو روز آزاد شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تعدادی از امدادگران به علت ضربات وارده به شدت آسیب دیده اند که از آن جمله می توان به درد کلیه حسین رونقی و آسیب دیدگی چشم اسماعیل سلمانپور و نیز عفونت دست مرتضی اسماعیل پور که چند روز پیش تحت عمل جراحی قرار گرفته بود اشاره کرد . وضعیت این افراد تا این لحظه مورد بی توجهی مسؤولین قرار گرفته است.

لازم به ذکر است تمامی بازداشت شدگان در اعتراض به وضعیت خود در اعتصاب غذا به سر می برند و خبرها حاکی از وخامت حال تعدادی از امدادگران به خاطر اعتصاب غذا است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016