دوشنبه 6 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس کميته محيط زيست شورای شهر تهران: از وزير ارتباطات و فن آوری و وزير بهداشت و درمان‌ در مورد پارازيت ها سوال می‌‌کنيم

• در پايان تعطيلات مجلس شورای اسلامی از وزير بهداشت خواهيم خواست تا مدارک و اسناد غير بيماری زا بودن پارازيت‌ها به کميسيون را ارائه دهد


خبرگزاری کار ايران (ايلنا) ـ مدت‌ها است بحث‌های متعددی درباره زيان بار بودن پارازيت‌های ماهواره‌ای مطرح می‌شود آخرين اظهار نظر در اينباره را وزير ارتباطات و فن آوری ارتباطات انجام داد. تقی‌پور گفت: قطعا بايد به دنبال منبع ارسال اين پارازيت‌ها و شناسايی آن بود زيرا آثار و عواقب بسيار سوء و متعددی در پی خواهد داشت.

در همين حال مرضيه وحيد دستجردی، وزير بهداشت درباره تاثيرات منفی پارازيت‌ها در مجلس شورای اسلامی در اظهار نظری متفاوت گفت: بر اساس تحقيقاتی که تاکنون انجام شده پارازيت‌های ماهواره‌ای خطری برای سلامت انسان ندارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين ميان بحث زيانبار بودن اين پارازيت‌ها به شورای شهر نيز کشيده شد معصومه ابتکار درهمين باره می گويد: موجی در آلودگی هوا ديده شده که وقتی عمل به مصوبات مربوط به آلودگی هوا ناقص باشد، ديگر از رعايت آلودگی‌ها درزيرشاخه‌های اين مساله نمی‌توان توقعی داشت؟

رئيس کميته محيط زيست شورای شهر تهران تصريح کرد: شورای شهر و کميته محيط زيست در شورا موضوع را پيگيری می‌کند، اما مسئولان بايد با نصب تجهيزاتی، آن‌را با استاندارد‌ها تطبيق داده و آثار احتمالی‌اش بر روی مردم را بسنجند.

به گفته ابتکار، معضل پارازيت‌های ماهواره‌ای معضل جديدی نيست، اما از اين جهت که تاکنون چنين آثار مخربی نداشته و يا به چشم نمی‌آمده، در حال حاضر بيشتر مورد توجه قرار گرفته است.

بر اين اساس نعمت الله منوچهری عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در زمينه بيماری زا بودن پارازيت‌های ماهواره‌ای با بيان اينکه هنوز بحث بيماری زا بودن پارازيت‌ها در کميسيون بهداشت و درمان مطرح نشده است به خبرنگار ايلنا گفت: قطعا پارازيت‌ها اثرات نامطلوب بر انسان خواهد گذاشت لذا بايد اين موضوع در اولويت کاری کميسيون بهداشت قرار گيرد.

وی افزود: در پايان تعطيلات مجلس شورای اسلامی از وزير ارتباطات و فنآوری ارتباطات دعوت خواهيم کرد تا با حضور در کميسيون، اسناد ومدارک خود را به کميسيون ارائه دهد.

عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بيان کرد: اگر اسناد ومدارک وزير ارتباطات و فن آوری درست باشد قطعا از وزير بهداشت نيز در اين زمينه سوال خواهيم کرد.

نماينده پاوه جوانرود در خانه ملت گفت: در پايان تعطيلات مجلس شورای اسلامی موضوع بيماری زا بودن پارازيت‌ها را به مرکز تحقيق و پژوهش ارائه خواهيم کرد تا در اين زمينه تحقيقاتی صورت پذيرد.

اما در مورد خطرناک بودن پارازيت‌های ماهواره‌ای همه اعضا کميسيون بهداشت و درمان و نمايندگان مجلس شورای اسلامی با يکديگر همسو نيسيتند.

در اين رابطه مراد هاشم زهی در اضهار نظری با بيان اينکه موضوع خطر پازيت‌ها اولين بار است که مطرح می‌شود و اين موضوع را بايد با اعضا کميسيون بهداشت و درمان در ميان بگذاريم گفت: قطعا اگر پارازيت‌های ماهواره‌ای بيماری زا باشند جان ميليون‌ها انسان در خطر است.

وی افزود: قطعا موضوع بيماری زا بودن پارازيت‌های ماهواره‌ای را به مرکز تحقيق و پژوهش مجلس ارائه خواهيم کرد تا در اين رابطه تحقيقات گسترده‌ای انجام دهند.

نماينده نهبندان و سر بيشه بيان کرد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مسئول جان شهروندان ايرانی است و بايد در زمينه پارازيت‌های بيماری زا تحقيقات لازم انجام دهد.

عضو کميسيون بهداشت و درمان گفت: در پايان تعطيلات مجلس شورای اسلامی از وزير بهداشت خواهيم خواست تا مدارک و اسناد غير بيماری زا بودن پارازيت‌ها به کميسيون را ارائه دهد.

بايد منتظر ماندو ديد که آيا نمايندگان اين موضوع را در کميسيون بهداشت و درمان بررسی می‌کنند و آيا پس از بررسی و تاييد خطرات آن از وزير بهداشت و درمان به دليل پهنان کاری در راستای خطرناک بودن پارازيت‌ها سوال خواهند کرد؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016