دوشنبه 6 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حداد عادل: احساس تکليف کنم نامزد می‌شوم، رييس جمهور آينده نبايد با رهبری زاويه داشته باشد

• نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اينکه هنوز به اين نتيجه نرسيده که در انتخابات آينده رياست جمهوری کانديدا شود گفت: اگر روزی احساس تکليف کنم، به ميدان می‌‏آيم

فرارو ـ دکترغلامعلی حداد عادل نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گردهمايی بزرگ اصولگرايان استان قزوين که همزمان با هفته دولت، يکشنبه شب پنجم شهريور در محل حسينيه آيت‏‌الله شالی برگزار شد، گفت: شرايط امروز کشور خاص است، در اين شرايط، بايد دو مسئله مهم را در دستور کار امروز و فردای انقلاب قرار دهيم؛ دستور کار امروز ما اقتصاد مقاومتی است و دستور کار فردای ما انتخابات رياست جمهوری است که در هر دو مسئله مردم و مسئولان بايد هوشمندانه عمل کنند تا ان‏شاءالله از اين گذرگاه به سلامت عبور کنيم.

گزيده سخنان حداد عادل به اين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همه ما بايد با هم متحد باشيم و توطئه‏‌های دشمن را خنثی کنيم. در مقام چنين امتحانی است که نام احزاب و گروه‏‌ها و اسم‏‌هايی را که روی خودمان گذاشتيم، رنگ می‌‏بازد، چراکه پای اصل انقلاب در ميان است و امروز بايد تنه را که‌‌ همان اصل انقلاب است، حفظ کرد و مراقب ريشه بود.
از اول انقلاب، روز و هفته‌‏ای نبوده که ما دچار توطئه نبوده باشيم و از آن زمان تاکنون فقط شگرد و روش دشمنان تغيير کرده، اما از دشمنی‏‌هايشان ذره‏ای کم نشده است.
از يک طرف بر سطح تحريم‌ها افزوده می‌‏‌شود و بانک‌ها و کشتی‏‌های نفتی تهديد می‌‏‌شوند و از طرف ديگر جنگ روانی به راه می‌‏‌افتد، با استفاده از شبکه‏‌های ماهواره‏ای سعی می‌‏‌کنند دل مردم را با تحليل‌‏های به اصطلاح کارشناسانشان خالی کنند و ملت را در مقابل نظام قرار دهند تا به واسطه اين فشار‌ها مردم دست از حمايت و پشتيبانی از نظام بردارند.
ما بايد با دو روش خود را برای دوران تازه آماده کنيم: ابتدا آشنا کردن مردم نسبت به توطئه‌‏‌ها به صورت عاقلانه و نه شعاری، دوم اطمينان‌‏بخشی به مردم که با توکل بر خداوند نصرت و پيروزی به دست می‌‏‌آيد.
ما بايد آماده باشيم برای پيکاری مجدد و سنگين با دشمن با عنوان اقتصاد مقاومتی که به فضل خدا در اين زمينه نيز دشمن را شکست خواهيم داد.
بايد دلخوری‏‌ها را کنار بگذاريم و در اين شرايط به دولت کمک کنيم. اگر ديدار اخير اعضای دولت با رهبری را ارزيابی و تجزيه و تحليل کنيم، در می‌‏‌يابيم که بنای معظم‌له به تضعيف دولت نيست بلکه بر حمايت است. البته اين به آن معنا نيست که رهبری انتقادی نداشته باشند، اگر نقدی هم باشد در جلسات با دولت يا به طور خصوصی گوشزد می‌‏‌کنند.
حواس‏مان باشد که امروز درگير جنگ قوا و تشکل‏‌ها نشويم، اگر اشتباهی هم می‌بينيم به نحوی که بلندگوی دشمن نشويم، آن را اعلام کنيم.
بنده بدون اينکه روی شخص خاصی نظر داشته باشم، فکر می‌‏‌کنم رئيس جمهور آينده بايد با رهبری انقلاب کاملاً هماهنگ باشد. به هيچ وجه نبايد رئيس جمهوری انتخاب کنيم که با رهبری زاويه داشته باشد.
اگر روزی احساس تکليف کنم، همچنان‌ که در انتخابات رياست مجلس در همين دوره اتفاق افتاد، به ميدان می‌‏آيم، حتی اگر بدانم که يک رأی بيشتر نخواهم آورد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016