دوشنبه 6 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علاءالدين بروجردی: استقبال اسد از ميانجيگری ايران برای مذاکره با مخالفان، دمشق فعال و بی‌مشکل است

خبرگزاری مهر ـ بروجردی با اشاره به اينکه جمهوری اسلامی ايران آمادگی لازم را برای برقراری زمينه مذاکرات ميان دولت سوريه و گروه های مخالف دارد، گفت: بشار اسد در اين ديدار با اعلام اينکه به ايران اعتماد دارد، تاکيد کرد که از هر تلاشی که تهران در جهت حل مشکلات سوريه بکار ببندد، استقبال می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علاء الدين بروجردی روز گذشته در پايان سفر به سوريه در کنفرانسی خبری در مقر سفارت جمهوری اسلامی ايران در دمشق برگزار شد به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اينکه جمهوری اسلامی ايران آمادگی لازم را برای برقراری زمينه مذاکرات ميان دولت سوريه و گروه های مخالف دارد، گفت: بشار اسد در اين ديدار با اعلام اينکه به ايران اعتماد دارد، از هر تلاشی که تهران در جهت حل مشکلات سوريه بکار ببندد، استقبال می کند.

رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اينکه کشورهای حامی گروههای مسلح بايد به شکلی جدی در رفتارشان تغيير ايجاد کنند، افزود: در صورت ايجاد تغييرات، بشار اسد نيز آمادگی لازم را برای برگزاری مذاکره دارد، اما لازمه اين امر پايان دادن به حمايت از افراد مسلح و اعمال فشار بر آنان برای پايان خشونت و خونريزی در سوريه است.

وی با تاکيد بر اينکه تهران با هرگونه مداخله نظامی در امور داخلی سوريه مخالفت است، گفت: در سطح شورای امنيت و سازمان ملل متحد هم بر اين گزينه توافق نظر وجود ندارد و در اين خصوص روسيه و چين با بکارگيری حق وتوی خود اين ناهمخوانی را در عمل نشان دادند.

نماينده مجلس شورای اسلامی با تاکيد بر اين که دمشق شهری فعال و بدون مشکل است، از اينکه برخی رسانه های جنجال برانگيز می کوشند تا اين شهر را ناامن و توام با درگيری نشان دهند، انتقاد کرد.

علاء الدين بروجردی در ادامه با اشاره به پيشنهاد محمد مرسی رئيس جمهوری مصر مبنی بر برگزاری اجلاس چهارجانبه با حضور جمهوری اسلامی ايران، ترکيه، عربستان سعودی و مصر درباره سوريه گفت: طرح تهران برای حل بحران سوريه از نتايج اجلاس تهران است که با حضور نمايندگان ۳۰ کشور جهان برگزار شد و خواهان فعال سازی گروه کشورهای معتقد به حل سياسی بحران سوريه، تشکيل گروه تماس، آماده سازی اوضاع برای برگزاری مذاکرات ميان دولت و مخالفان و همچنين برقراری آتش بس به منظور زمينه سازی برای پيشرفت کار است.

وی در ادامه به تلاش تهران برای برگزاری اجلاسی با مشارکت روسای مجالس کشورهای مستقل که معتقد به حل مشکلات سوريه هستند، اشاره کرد و اين تلاش را يک ضرورت جدی برای حل مشکل اين کشور دانست.

رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی کشورمان اجلاس سران عضو جنبش غير متعهدها در تهران را فرصت خوبی برای دستيابی به راه حلی برای بحران سوريه برشمرد.

بروجردی با انتقاد از تعليق عضويت سوريه در اتحاديه عرب و سازمان همکاری های اسلامی افزود: سوريه در خط مقدم جبهه مقابله با رژيم صهيونيستی است و منطقی است که جمهوری اسلامی ايران با هرگونه طرح خبيثانه ای که با هدف ضربه زدن به محور مقاومت که سوريه ضلع مهم آن است، مخالفت کند.

علاء الدين بروجردی در پاسخ به پرسشی درباره تلاشهای صورت گرفته برای آزادسازی هموطنان ربوده شده بدست افراد مسلح در سوريه گفت: گزارش های دريافتی حاکی از سلامتی آنان است و يکی از مسائل مورد گفتگو با رئيس جمهور سوريه به صورت مفصل آزادی ايرانيان ربوده شده بود.

وی با اشاره به اينکه بشار اسد از زمان ربوده شدن اين افراد دستور تشکيل کميته ای را برای پيگيری موضوع صادر کرده و اين کميته تلاشهای گسترده ای را برای آزادی ايرانيان بکار بسته است، گفت: اظهارات رئيس جمهوری سوريه درباره تلاشها برای آزادی ايرانيان ربوده شده در اين کشور به ويژه زائران بقاع متبرکه را اميدوار کننده توصيف کرد.

بروجردی در پاسخ به سئوالی در خصوص تهديدات رژيم صهيونيستی عليه جمهوری اسلامی ايران گفت، اين رژيم جرائت عملی کردن تهديداتش را ندارد و اگر به چنين اشتباهی دست بزند، می داند چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی افزود: آمريکائيها هم تلاش کردند تا از دستيابی جمهوی اسلامی ايران به فناوری مسالمت آميز هسته ای جلوگيری کنند و در اين خصوص هم پيمانانش را در اروپا تحريک کرد، اما به نتيجه نرسيد، افزون بر اين که امروز در محافل سياسی واشنگتن دربرابر جمهوری اسلامی ايران درمانده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016