یکشنبه 12 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ضرغامی: رسانه های بيگانه خبر اول دنيا که مربوط به اجلاس بود، کنار گذاشتند و به يک شخصيت عروسکی چسبيدند


رييس سازمان صداوسيما ، با بيان اين‌که يک سينه سخن درباره فتنه ۸۸ وجود دارد که هرگز نمی‌‌شود آن را بيان کرد، فتنه ۸۸ را فتنه خواص ناميد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)،عزت الله ضرغامی طی سخنانی در سيزدهمين نشست سالانه اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانشجويان که با شعار "مقاومت برای پيشرفت، پيشرفت در خدمت عدالت، رمز اقتدار ملت" در دانشگاه صنعتی شريف برگزار می‌شود، اظهار داشت: از فتنه ۸۸ نبايد به راحتی عبور کرد. ما حوادث سال ۷۸ را داشتيم، اما فتنه ۸۸ بسيار پيچيده‌تر از آن بود و در واقع فتنه ۸۸ فتنه خواص بود، خواصی که به طور علنی در مقابل نظام ايستادند .

وی تصريح کرد: فتنه ۸۸ در وهله اول آزمونی برای خواص بود، خواصی که از سران فتنه بودند و حتی خواصی که در درون نظام بودند و نظام را همراهی نکردند. بايد از آنها پرسيد که چرا سکوت کردند و يا دو پهلو حرف زدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران،‌ اظهار داشت: رسانه‌های بيگانه آنقدر در مقابل اين اجلاس منفعل شدند که خبر اول دنيا که مربوط به اجلاس بود، را کنار گذاشتند و به يک شخصيت عروسکی چسبيدند و حتی در بی‌بی‌سی برای بررسی اين موضوع کارشناس آوردند.

وی افزود:‌در مورد صحبت‌های آقای مرسی، همه صحبت‌ها را که در جهت مواضع ايران بود، ناديده گرفتند و يکی از مواضع ايشان که در مورد سوريه و خلاف موضع ايران بود را بزرگ‌نمايی کردند. قرار نيست که در اين اجلاس همه يک موضع داشته باشند، اما با اين وجود در هيچ دوره‌ای از دوره‌های اجلاس جنبش عدم تعهد بيانيه‌ها و مصوبات اجلاس با سياست‌های جمهوری اسلامی ايران همخوانی نداشته است.

وی در بخش ديگری از سخنان خود به دفاع از قوه قضاييه پرداخت و با اشاره به مسائلی که در مورد حوزه سايبری در سايت‌ها و وبلاگ‌ها پيش می‌آيد، اظهار کرد: متاسفانه جرائم جديد در حوزه نرم تعريف نشده است و همين عامل موجب شده است که قوه قضاييه مظلوم واقع شود. قوه قضاييه اگر در مورد خلاف‌هايی که در اين عرصه انجام می‌گيرد، اقدام کند، مورد بازخواست عده‌ای قرار می‌گيرد و اگر اقدام نکند عده‌ای ديگر قوه قضاييه را مورد سرزنش قرار می‌دهند. من پيشنهاد می‌کنم که شما دانشجويان در اين عرصه پيشگام شويد و به تعريف مسائل اين حوزه بپردازيد.

وی همچنين گفت: آزادی بيان هم امروز يکی از مشکلات کشور است که در همين عرصه يعنی حوزه نرم با آن مواجه‌ايم که اين مساله در حوزه ننرم بايد به وسيله دانشجويان برطرف شود.

ضرغامی خطاب به دانشجويان گفت: خوشبختانه امروز بسياری از تشکل‌های دانشجويی ما مستقل‌اندو حتی بسيج دانشجويی نيز عليرغم اين که زير نظرسازمان بسيج مستضعفين قرار دارد، اما اين طور نيست که دستورات را از بالا به آنها ابلاغ کنند. امروز بيشتر از هر زمانی ديگری دانشجويان ما مستقل‌هستند و شما بايد از اين فرصت استفاده کنيد.

وی ادامه داد: جريان دانشجويی بزرگترين پشتوانه يعنی حمايت‌های مقام معظم رهبری را دارد که بايد از آن استفاده کند. آرزوی ما اين است که نتيجه يک دهم تشويق‌ها و حمايت‌هايی که از جنبش می‌شود، را ببينيم.

ضرغامی در ادامه به پاسخگويی به سوالات دانشجويان پرداخت و در پاسخ به سوالی درباره علت عدم حضور وی در جمع‌های دانشجويی گفت: يکی از اين دلايل اين است که عملکرد ما همواره روی آنتن و مقابل چشم مردم است و نيازی به توضيح دادن دائمی ندارد.

وی افزود: دليل دوم اين است که در حوزه جنگ نرم بسياری از مسائل طبقه‌بندی شده است ، لذا ضروری است که ضمن قانع کردن شما و بسياری ديگر از کسانی که انتظار دارند ما در ميان آنها حاضر شويم، طبقه‌بندی اطلاعات را رعايت کنيم و اين مساله‌ای دشوار است.

ضرغامی در پاسخ به انتقادات برخی دانشجويان نسبت به عدم توجه به حضور افراد انقلابی و حزب‌اللهی در رسانه ملی و ممنوع‌التصوير بودن آنها گفت‌ که هيچ ممنوع‌التصويری نداريم و آخرينش جيگر بود که آن را تکذيب می‌کنيم.

وی افزود: با اين حال رسانه ملی ضوابطی دارد که بخش عمده آن مربوط به رييس رسانه ملی نمی‌شود مطمئنا در شرايط خاصی که نظام نيازمند آرامش است برخی مسائل بايد ملاحظه شود.

ضرغامی همچنين در حاشيه نشست در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اين که آيا نشان دادن تصاويری از اقدمات شهرداری و يا اقدامات دولت با توجه به نزديکی انتخابات رياست جمهوری يازدهم شائبه تبليغات رسانه ملی برای آنها را به وجود نمی‌آورد، گفت: وظيفه رسانه ملی پوشش دادن خدمات نظام است، حال ممکن است توسط قوه مجريه و يا هر دستگاه ديگری اجرا شود. ما به شائبه‌هايی که درباره نشان دادن دستاور‌د‌های دولت می‌سازند، توجه نمی‌کنيم، ما خدمات همه دستگاه‌ها را پوشش می‌دهيم. در دولت سازندگی هم چنين اقداماتی انجام می‌شد و دستاورد‌های دولت سازندگی نشان داده می‌شد.

وی در پاسخ به سوال ديگری درباره آغاز زمان تبليغات انتخابات رياست جمهوری يازدهم در رسانه ملی گفت: طبق قانون و در محدوده زمانی مقرر تبليغات رسمی براساس سياست‌هايی که کميته مربوط به انتخابات تصويب می‌کند، آغاز خواهد شد و روال طبيعی آن ادامه خواهد يافت.

وی درباره برگزاری مناظرات بين نامزد‌های انتخابات، گفت: هنوز تصميمی در اين باره اتخاذ نشده است.

ضرغامی در پاسخ به سوالی درباره اين‌که برخی می‌گويند رسانه ملی ضمن پوشش دادن اقدامات دولت فعلی، اقدامات دولت‌های سابق و حتی برخی شخصيت‌های نظام را زير سوال می‌برد، گفت که ما براساس سياست‌های کلی عمل می‌کنيم و گزينشی اقدام نمی‌کنيم.

وی افزود: حتی دولت فعلی ممکن است مدعی باشد که اقداماتش مورد توجه واقع نشده است، اما ما معتقديم که سرمايه‌های نظام بايد حفظ شود؛ چرا که آبروی مسئولان در همه سطوح جزو بيت‌المال است به همين دليل حواشی که در برخی نشست‌ها، راهپيمايی‌ها و سايت‌ها منعکس می‌شود به هيچ وجه پوشش نمی‌دهيم، چرا که معتقديم بايد آبروی افراد حفظ شود.

رييس رسانه ملی ادامه داد: در برنامه نامزد‌های انتخابات رياست جمهوری دهم به ويژه در مناظره‌ها مسائلی گفته شد که به نظر می‌رسيد پاسخ اين موارد بايد از طرف افرادی که نام‌شان برده شده بود، داده شود ما نيز بر اين اساس اعلام آمادگی کرديم اما تعداد به قدری زياد شد که همانند يک سريال شش ماهه می‌شد.

وی درباره اين که آيا بعد‌ها امکان حضور افراد در رسانه‌ ملی برای پاسخگويی به اتهامات مطرح شده برای آنها ممکن است يا نه، گفت: حتما ممکن است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016