یکشنبه 12 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست آزادی امدادگران بازداشتی در آذربايجان شرقی در نامه کميسيون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری کرمانشاه و ايلام


حضرت آيت اله آملی لاريجانی رياست محترم قوه قضائيه

با سلام و احترام

همانگونه که مستحضريد حادثه جانکاه زلزله آذربايجان و ديدن مصائب هموطنان زلزله زده، دل ايرانيان را به درد آورد و خاطره ای تلخ در اذهان به جای گذاشت. اما از دل اين مصيبت سياه، سپيدی همدردی و همدلی هموطنان شرافتمند و ايرانيان سخاوتمند چشمها را خيره کرد و در اين دنيای پر از خشم و نفرت، باران رحمت و محبت باريدن گرفت و روح های آزرده انسانها را به طرب آورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گروهی از جوانان مشفق نيز آستين همت را بالا زده و به جای خزيدن در کنج عافيت و نظاره کردن درد و مشقت هموطنان، بی منت و بی رشوت رنج سفر به جان خريدند و خويش را در آن مصيبت شريک ساختند و به ياری آسيب ديدگان شتافتند، اما متأسفانه به جای آنکه قدر بينند و در صدر نشينند، تا چشم گشودند خود را در حبس ديدند و در حضيض محبس نشستند.

جناب آقای آيت اله لاريجانی: اولاً در نظامی که اسلام درس حيات به ما می دهد و حکومت عدل اميرالمؤمنين (ع) درس سياست ، مگر نه اينکه نيکويی و احسان را بايد با احسان پاسخ داد ؟

ثانياًٌ در موقعيتی که کشور ما آماج تهديدهای گوناگون است تقويت همدلی و وحدت مردم بايد تکليف تمام مسئولان شمرده شود و نبايد به پاره ای از افراد اجازه داد ، اينگونه تخم تفرقه بکارند و سيلی بر صورت نيکوکاری بنوازند و ناخواسته و غيرمسئولانه کينه و دشمنی را ترويج دهند. اگر اين جوانان جرمی هم مرتکب شده باشند آيا رواست حتی قوانين مصوب نظام اسلامی در مورد آنها رعايت نگردد و مسئولانه و قانونی با آنها برخورد نشود ؟

لذا کميسيون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری کرمانشاه و ايلام وظيفه شرعی و انسانی خود می داند که ندای آن جوانان را به شما انتقال دهد و مشفقانه و مصرانه از شما آزادی آنان را خواستار شود. اگر تخلفی رخ داده چون در راستای امر نيکی بوده با اغماض به آن نگريسته شود و شرايط رسيدگی قضايی براساس قانون برای آنها فراهم گردد که بدون ترديد موجب حفظ آبروی نظام و تقويت برادری و وحدت هموطنان خواهد شد. مولای متقيان در نامه خود به مالک فرمودند: پس از ميان آنان (مردم) افرادی که در حق گويی از همه صريحترند و در آنچه که خدا برای دوستانش
نمی پسنندد تورا مددکار نباشد، انتخاب کن، چه خوشايند تو باشد يا ناخوشايند.

کميسيون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری کرمانشاه و ايلام


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016