پنجشنبه 16 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدوی کنی: اصلاح طلبان غيربرانداز کانديدا معرفی کنند


پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - آيت الله مهدوی کنی، رئيس مجلس خبرگان رهبری در واکنش به اظهارات اخير احمدی نژاد که گفته بود «از کجا معلوم اين سال آخر دولت باشد» ، تصريح کرد «دولت نبايد فکر کند که کانديدايش رای‌ می‌آورد»

به گزارش سرويس سياسی «انتخاب» ؛ آيت الله مهدوی کنی، رئيس مجلس خبرگان رهبری گفت: «دولت‌ها در سال آخر کمی سست می‌شوند ولی توصيه رهبری به دولت اين بود که در فرصت باقيمانده کارها را جدی دنبال کنند و اين فکر نبايد باشد که ما نيز بعدا هستيم و يا اينکه کانديدای ما در دوره بعدی رای خواهد آورد.»

وی گفت: «دولت بايد برنامه خود را دنبال کند و فکر نکند کانديدايش در دور بعدی رای می‌آورد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وحدت نه ائتلاف

آيت الله مهدوی کنی رئيس مجلس خبرگان در پايان مراسم افتتاحيه دوازدهمين دوره اجلاس خبرگان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه با توجه به پيش رو بودن انتخابات رياست جمهوری در سال آينده توصيه شما به جناح اصولگرا چيست؟ و آيا فکر می کنيد وحدت بين نيروهای اصولگرا حاصل می‌شود؟ گفت: من کلمه وحدت را بکار نمی‌برم و از کلمه ائتلاف استفاده می‌کنم. وحدت به معنی يکی شدن است که اين امکان پذير نيست.

وی در ادامه افزود: به هر ترتيب اختلاف سليقه وجود دارد و بايد اين را پذيرفت اما برای رسيدن به اهداف اصلی بايد اشتراکاتمان را بيشتر کنيم.

وی در ادامه تصريح کرد: توصيه من در انتخابات مجلس نيز همين بود اما برخی متاسفانه عمل نکردند.

وی اظهار داشت: من نمی‌گويم فردی را مشخص کنيد و بگوييد اين آقا کانديدا باشد بلکه آنها که صلاحيت دارند بايد به ميدان بيايند و همه حتی کانديداهای ديگر نيز اين موضوع را قبول می‌کنند.

آيت الله مهدوی کنی با بيان اينکه نمی‌خواهم به کانديدای خاصی اشاره کنم، ادامه داد: پيشنهاد می‌کنم حداقل روی دو نفر ائتلاف کنند.

وی در ادامه افزود: البته اگر بخواهيم در اين موضوع حرف‌های آرمانی بزنيم طور ديگری می‌شود.

توصيه به اصلاح طلبان

رئيس مجلس خبرگان همچنين در خصوص حضور اصلاح طلبان در انتخابات و توصيه به اين طيف سياسی گفت: به اصلاح طلبان توصيه می‌کنم به فکر مملکت خود باشند افرادی که صلاحيت داشته انقلاب و نظام را قبول دارند و در مقام براندازی نيستند می‌توانند به ميدان بيايند. چه اشکالی دارد که آنها هم کانديدا داشته باشند.

وی در ادامه افزود: اصلاح طلبان بايد طوری عمل کنند که به ديگران بخصوص خارجی‌ها القاء شود که براندازی را قبول نمی‌کنيم. البته به غير از اين هم باشد بيشتر مردم ايران قبول نخواهند کرد.

آيت الله مهدوی کنی تصريح کرد: اصلاح طلبان بايد راهشان را عوض کنند و نشان دهند که در مقام براندازی نيستند و در اين صورت است که می‌توانند در انتخابات شرکت کرده و تبليغ کنند که اگر غير از اين باشد حضورشان در انتخابات غيرممکن است.

وی با بيان اينکه ما هيچوقت براندازی را تاييد نمی‌کنيم، گفت: بنای ما پاسداری از انقلاب است و مسامحه نخواهيم کرد.

احمدی نژاد چه گفته بود؟

شب گذشته و در گفت و گوی زنده تلويزيون ايران با محمود احمدی نژاد (که به صورت ناگهانی از سوی رياست جمهوری اعلام شد) ، مجری تلويزيون ا زاحمدی نژاد پرسيده بود: «شما سال ۸۴ به من قولی داديد و گفتيد يکسری اسامی در جيبم دارم و به وقتش می‌گويم، آيا وقتش شده يا خير؟ که احمدی‌نژاد گفت: «من يکسری اسامی داده‌ام.» مجری برنامه ادامه داد: «چون يکسال بيشتر از دولت نمانده است.»

احمدی‌نژاد با خنده پرسيد: «شما از کجا می‌دانيد؟ دولت جزو ملت است، ملت هم هميشه هست، پس هيچ‌وقت ملت تمام نمی‌شود. آرمان‌های ملت تمام نمی‌شود. پس اين حرف‌ها هميشه هست.»

توضيح معاون احمدی نژاد

ميرتاج الدينی، معاون رئيس‌جمهوری هم در توضيح گفته‌های محمود احمدی نژاد گفته است: «اين‌هايی که مطرح شد، ربطی به بحث‌هايی همچون تغيير در قانون اساسی و اين طور بحث‌ها ندارد.»

ميرتاج‌الدينی گفت که حرفی که آقای احمدی نژاد زده، ارتباطی با هرگونه تغيير در قانون اساسی ندارد.

اظهارات تند نماينده مجلس عليه احمدی نژاد

محمد دهقان، عضو هيئت رئيسه مجلس در واکنش به سخنان روز گذشته محمود احمدی‌نژاد، گفت که وی از رسانه ملی برای «طرح انتخاباتی پوتين - مدوديف» استفاده می‌کند.

وی افزود که «رئيس جمهور بايد بداند ايران روسيه و ايشان هم پوتين نيست و مدودف مورد نظر آقای احمدی‌نژاد نيز چنين جايگاهی در ميان افکار عمومی ندارد و نخواهد داشت.»

محمد دهقان، در بخشی ديگر از انتقادات خود از رئيس‌جمهوری ايران افزود: «مدوديف مورد نظر آقای احمدی‌نژاد چنين جايگاهی در ميان افکار عمومی ندارد و نخواهد داشت البته چون احمدی‌نژاد از ابتدا برای انتخاب وزرا به‌جای ژنرال به دنبال سرباز بود، لذا انسان‌های با ظرفيت بالا که بتوانند نقش مدوديف را بازی کنند در اطراف وی وجود ندارد.»

اين نماينده مجلس با بيان اينکه «اين ناعادلانه است که رئيس جمهور از رسانه ملی استفاده کند تا پروژه انتخاباتی خود را پيش ببرد»، اضافه کرد: «اگر مشخص شود رئيس جمهور می‌خواهد کسی را تعيين کند و يا برای فرد خاصی تبليغ کند، حتی برای اجرای انتخابات نيز با مشکل مواجه خواهيم شد.»

«طرح انتخاباتی پوتين - مدوديف» که محمد دهقان از آن نام برده الگويی است که به گفته منتقدان، ولاديمير پوتين و دميتری مدوديف در روسيه با استفاده از آن توانسته‌اند به طور تناوبی پست‌های رياست‌جمهوری و نخست‌وزيری را ميان خود رد و بدل کنند و با تغيير قانون اساسی روسيه، مدت هر دوره رياست‌جمهوری در اين کشور را نيز از چهار سال به شش سال افزايش دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016