چهارشنبه 15 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عضو هيات رئيسه مجلس: رئيس جمهور شيرينی اجلاس را به کام مردم تلخ کرد

خبرگزاری مهر ـ عضو هيات رئيسه مجلس درباره اين سخن رئيس جمهور که "چه کسی گفته امسال سال پايانی دولت است؟" گفت: دليل اصلی رئيس جمهور برای حضور در صدا و سيما استفاده از رسانه ملی برای طرح انتخاباتی پوتين - مدودف است.اما رئيس جمهور بايد بداند ايران روسيه و ايشان هم پوتين نيست و مدودف مورد نظر آقای احمدی نژاد نيز چنين جايگاهی در ميان افکار عمومی ندارد و نخواهد داشت.

محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مصاحبه تلويزيونی سه شنبه شب رئيس جمهور گفت: رئيس جمهور در اين گفتگوی تلويزيونی حاضر نشد حقايق کشور مثل گرانی و مشکلات مسکن، ارز، صنعت و کشاورزی را بپذيرد وهيچ راه حل مشخصی نيز ارائه نداد .

وی با انتقاد از نحوه پاسخگوئی رئيس جمهور ادامه داد: رئيس جمهور همه مشکلات دولت را به گردن ديگران انداخت . اين برای مردم قابل قبول نيست که پس از ۷ سال به جای پاسخگويی درباره مشکلات، فرافکنی شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو هيات رئيسه مجلس گفت: اگر اين نوع تخريب ها و ادبيات نامناسب در سال اول رياست جمهوری احمدی نژاد وجود داشت می گفتيم که بی تجربه است و کم کم اصلاح می شود ولی اين بی اخلاقی ها در سال آخر نسبت به سالهای اول بيشتر هم شده و اين ادبيات نامناسب و نامتناسب در شان رياست جمهور و مردم و نظام جمهوری اسلامی ايران نيست.

نماينده چناران در مجلس درباره تاکيد رئيس جمهور بر اينکه "چه کسی گفته امسال سال پايانی دولت است؟" ادامه داد: تمام سخنان رئيس جمهور در اين مصاحبه تلويزيونی با اين جمله تطابق داشت و نشان داد دليل وی برای حضور در صدا و سيما استفاده از رسانه ملی برای طرح انتخاباتی پوتين - مدودف است.

وی در همين رابطه تاکيد کرد: رئيس جمهور بايد بداند ايران روسيه و ايشان هم پوتين نيست و مدودف مورد نظر آقای احمدی نژاد نيز چنين جايگاهی در ميان افکار عمومی ندارد و نخواهد داشت البته چون احمدی نژاد از ابتدا برای انتخاب وزرا بجای ژنرال به دنبال سرباز بود، لذا انسانهای با ظرفيت بالا که بتوانند نقش مدودف را بازی کنند در اطراف وی وجود ندارد.

وی با بيان اينکه اين ناعادلانه است که رئيس جمهور از رسانه ملی استفاده کند تا پروژه انتخاباتی خود را پيش ببرد، اضافه کرد: اگر مشخص شود رئيس جمهور می خواهد کسی را تعيين کند و يا برای فرد خاصی تبليغ کند، حتی برای اجرای انتخابات نيز با مشکل مواجه خواهيم شد.

عضو هيات رئيسه مجلس در بخش ديگر از سخنان خود تاکيد کرد: برخی از بحث هايی که در اين برنامه از سوی رئيس جمهور مطرح شد همان افکار سابق جريان انحرافی بود که از زبان رئيس جمهور می شنيديم، مواضع وی درباره بيداری اسلامی با مواضع نظام تطابق نداشت و مواضع جريان انحرافی مجددا از سوی ايشان مطرح شد.

دهقان گفت: اگر مسئولان قوا و نمايندگان مجلس در خصوص مسائل و مشکلات اين دولت سکوت کرده اند به دليل مصلحت فعلی کشور است، نبايد اين سکوت خيرخواهانه و دلسوزانه باعث شود دولت سوء استفاده و فرافکنی کند و مشکلات خود را به گردن ديگران بيندازد.

وی تصريح کرد: بخش عمده ای از مشکلات کنونی کشور از جمله گرانی، مشکلات ارز، تورم، مشکلات توليد از بی تدبيری دولت در مديريت اقتصادی و به جهت نپذيرفتن نظريات کارشناسان اقتصادی است.

اين نماينده مجلس گفت: من وقتی صحبت رئيس جمهور را شنيديم آرزو کردم اين دولت هر چه زودتر تمام شود و دولتی سر کار بيايد که صادق باشد و حقايق را کتمان نکند.

اين عضو هيات رئيسه مجلس در توصيه به صداوسيما نيز گفت: رسانه ملی بايد مراعات کند البته اين اختيار رئيس جمهور است اما مجريان صدا و سيما اخلاقا و شرعا وظيفه دارند تلاش کنند حقايق از رسانه بيان شود.

وی ادامه داد: مجری برنامه تلويزيونی تنها شنونده و ابراز دست دولتی ها نيست بايد حرف بزند وارد بحث شود و با سئوالات دقيق رئيس جمهور را در سال پايانی وادار به پاسخگويی کند.

نماينده مردم طرقبه و چناران با اين تمثيل که نبايد مجری صدا وسيما به رئيس جمهور پاس دهد تا وی آبشار بزند خاطر نشان کرد:اغلب سوال ها جهت دار بود و مجری تلاش داشت تا سخنان تنش زای رئيس جمهور بيشترشود و اين نشان می داد که همه سوالات برنامه ريزی و حساب شده مطرح می شد.

وی افزود: صدا و سيما بايد فضايی فراهم کند تا رئيس جمهور به سئوالات مردم پاسخ دهد و اينکه فرصت را برای تبليغات يک جانبه دولت برای اهداف انتخاباتی فراهم می کند.

دهقان در بخش ديگری از سخنان خود اظهار داشت: رئيس جمهور مجددا برخی مسائل غير موجه و غير منطقی که توسط شورای نگهبان و ديگر نهادهای مسئول غير قانونی اعلام شده بود را تکرار کرد و آنچه می گفت در قانون اساسی وجود دارد و در اختيار رئيس جمهور است اصلا در قانون اساسی نيامده است. مواردی مثل هيات نظارت و تذکر قانون اساسی رئيس جمهور به ساير قوا و يا اختيار امضا نکردن برخی قوانين نه تنها در قانون اساسی نيامده است بلکه عکس آن برداشت می شود.

انتظار داشتيم رئيس جمهور از وحدتی چشمگيری که پس از اجلاس جنبش عدم تعهد بين مردم و مجموعه نظام ايجاد شده بود استفاده کرده و برای تداوم آن تلاش کند، اما متاسفانه ايشان اين اجلاس را که برآمد همت همه قوا و مسئولان و در راس آن رهبری بود به نام دولت زد و بعد در سخنان تفرقه افکن کام شيرين ملت از اين اجلاس را تلخ کرد.

وی افزود: متاسفانه صحبت ايشان بعد از اجلاس آغاز دامن زدن به اختلافات گذشته است و فضای شيرين پس از اجلاس را تحت الشعاع قرار داده و تبديل به اختلافات جديد کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016