چهارشنبه 22 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسن رضايی: دو تيم دولتی در حال تلاش مستمر بر روی دور زدن تحريم‌ها هستند

خبرگزاری آريا - فايننشيال تايمز به نقل از محسن رضايی تاکيد کرد که ايران با توسعه اقتصاد مقاومتی درصدد کاهش وابستگی به نفت است.
به گزارش خبرگزاری آريا ، روزنامه فايننشيال تايمز نوشت که محسن رضايی، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفت‌وگويی با اين روزنامه اظهار کرد که ايران بر توسعه خودکفايی متمرکز خواهد شد.
رضايی که برای مدت ۱۶ سال فرمانده سپاه پاسداران بود، گفت که واردات، با توليد داخلی کالاها جايگزين خواهد شد و تهران برای معاملات تهاتری با ديگر کشورها اقدام خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او اظهار کرد که ايران هم‌چنين سرمايه‌گذاری خارجی را افزايش خواهد داد و در تلاش برای ترغيب صنعت داخلی ماليات‌ها را کاهش خواهد داد.
رضايی گفت که «يک نظام اقتصادی جديد» برای نوسازی اقتصاد ايران ظرف يک يا دو سال آينده در حال طرح‌ريزی است.
وی افزود: اين قرار نيست يک اقتصاد رياضتی يا اقتصاد زيرزمينی باشد بلکه اقتصادی در چارچوب تئوری‌های اقتصادی خواهد بود که به شرايط تحت تحريم می‌پردازد.
بنابراين گزارش، رضايی مشکلات اقتصادی کشور را ناشی از مشکلات ساختاری از جمله بوروکراسی متورم و وابستگی شديد به درآمدهای نفتی دانست و تاکيد کرد که با وجود مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستند، تحريم‌ها فرصتی را برای کاهش وابستگی به نفت که چندين دهه اميد آن می‌رفت، برای کشور فراهم کرد.
او گفت که «اگر با تحريم روبه‌رو نشده بوديم، هيچ وقت به (کاهش اتکا) به نفت فکر نمی‌کرديم» و « تحريم‌ها ما را به اين جهت سوق داد.»
رضايی افزود که تاثيرتحريم‌ را با پيش‌بينی‌های صحيح نظير رشد نقدينگی در نظام مالی کشور که عامل نرخ بالای تورم است، می‌توان کاهش داد.
وی گفت که دو تيم دولتی در حال کار کردن « مستمر» بر روی دور زدن تحريم‌ها هستند که يکی تحت نظارت مستقيم محمود احمدی‌نژاد، رييس‌جمهور و ديگری تحت اختيار محمدرضا رحيمی، معاون اول رييس‌جمهور است.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت که اين‌ها به کاهش اثر تحريم‌ها کمک کرد اما تاثير واقعی هنوز احساس نشده است و ظرف «هفت يا هشت ماه آينده» مشخص خواهد شد.
اين روزنامه به نقل از رضايی افزود که انتظار دارد صحنه سياسی کشور سال آينده به سمت خردگرايی حرکت کند و اين امر می‌تواند به «بی‌اثر» کردن تاثير تحريم‌ها کمک کند.
وی گفت که « اقتصاد مقاومتی مسووليت دولت جديد خواهد بود که مسووليت اصلی آن دور زدن تحريم‌ها خواهد بود».
رضايی هشدار داد که سياستگذاران غربی انتظار هيچ تغييری در سياست‌های کشور را در صورت پيروزی نداشته باشند.
او تاکيد کرد که دولت‌های غربی نبايد «ساده‌لوح» باشند و نبايد بر فشار اقتصادی در تلاش‌ برای دور کردن ملت از دولت يا تلاش برای انزوای سياسی ايران " نظير کوبا يا کره شمالی" تکيه کنند.
رضايی گفت که پاسخ ايران به حمله احتمالی رژيم صهيونيستی به تاسيسات هسته‌يی‌اش به شدت کوبنده خواهد بود و نتيجه آن فاجعه‌ای برای صهيونيست‌ها رقم خواهد زد.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: شنيده‌ام که (دولت رژيم صهيونيستی) برآورد کرده است (در صورت تلافی ايران) ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر (در اين رژيم) کشته می‌شوند آن‌ها اشتباه می‌کنند. واکنش ايران آن‌قدر شديد خواهد بود که هيچ‌کس جرات فکر کردن به حمله عليه ما را نخواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016