شنبه 1 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده سپاه: جنگ رخ خواهد داد اما ما آماده‌ايم

فرمانده كل سپاه در سخنانی بی سابقه گفته است که هرچند "كسي جرات حمله به ايران را ندارد؛ ولی جنگ با اسرائیل رخ خواهد داد اما اينكه كجا و كي باشد معلوم نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، بر آمادگي و به‌روز بودن اين مجموعه براي مقابله با جنگ احتمالي آينده تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سردار محمدعلي جعفري در مراسم افتتاح دومين نمايشگاه تخصصي توانمندي‌هاي بهداري در رزم نيروهاي مسلح كه به همت معاونت بهداري نيروي زميني سپاه برگزار شده است، گفت: زمان در حال گذر است و شرايط به شدت متغير و متحول مي‌شود و اگر جنگي رخ دهد، ديگر جنگ هشت ساله با آن شرايطي كه ما در مظلوميت قرار داشتيم نخواهد بود.

وي افزود: امروز نيروهاي مسلح ما و بويژه سپاه از توانمندي‌ها، تجهيزات و تجربه هشت سال دفاع مقدس در عرصه‌هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري برخوردار است. در روزي كه دست ما خالي بود، آنها نتوانستند كاري انجام دهند، چه رسد به امروز.

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه "كسي جرات حمله به ايران را ندارد"، اظهار كرد: جنگ رخ خواهد داد اما اينكه كجا و كي باشد معلوم نيست. انقلاب اسلامي مرز ندارد و تجربيات ما تنها متعلق به ما نيست بلكه ما بايد تجربياتي را كه در طول انقلاب و بويژه هشت سال دفاع مقدس به دست آورديم، به روز كنيم و به ديگران نيز انتقال دهيم.

جعفري با بيان اينكه "لكه ننگ و غده سرطاني يعني اسرائيل با ما سر جنگ دارد اما اينكه كي جنگ رخ دهد معلوم نيست"، تاكيد كرد: اكنون تنها راه مقابله را جنگ مي‌دانند اما آنقدر احمقند كه ارباب‌هاي آنها بايد جلويشان را بگيرند.

وي با تاكيد بر آمادگي سپاه براي مقابله با جنگ احتمالي آينده خاطرنشان كرد: اگر كاري را شروع كردند، نقطه نابودي و اتمام ماجراي آنهاست. اين اتفاق بالاخره رخ خواهد داد؛ چراكه انقلاب با اين شتاب كه به سمت اهدافش حركت مي‌كند، براي آنها قابل تحمل نيست و بالاخره روزي شرايط جنگي را به وجود خواهند آورد.

فرمانده كل سپاه ادامه داد: حتي اگر عقلانيت هم به خرج داده شود اما اين حادثه رخ مي‌دهد. همه مي‌دانند كه با قدرت نظام جمهوري اسلامي و بويژه در فرصت سي ساله‌اي كه پس از انقلاب بوجود آمد، نمي‌توانند مقابله كنند اما تضميني براي اين عقلانيت وجود ندارد و ممكن است كارشان به جنون و ديوانگي برسد.

جعفري همچنين تاكيد كرد: ما بايد براي جنگي آماده شويم كه ماهيت آن با ماهيت جنگ هشت ساله كاملا متفاوت است و هنر در اين است كه ما بتوانيم متناسب با جنگ آينده‌اي كه در پيش داريم خود را تطبيق دهيم. ما بايد با پايه و اساس قرار دادن تجربيات دفاع مقدس براي جنگ آينده آماده شويم، چراكه ماهيت آن بسيار متفاوت با جنگ گذشته خواهد بود.



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016