چهارشنبه 5 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در پی فيلترينگ جی‌ميل برخی ادارات دولتی به فيلترشکن و وی‌پی‌ان مجهز شدند

• در برخی مراکز، گوگل رفع فيلتر شده و احتمال رفع فيلتر جی‌ميل نيز هست
• به برخی ادارات ديگر گفته شده، پرسنلشان برای کارهای اداری می بايست از پست الکترونيک ايرانی مانند چاپار استفاده کنند که باعث اعتراض پرسنل شده است

خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: در پی فيلترينگ سايت های کاربردی گوگل و جی ميل، برخی ادارات دولتی که کارکنان انها به دليل نوع فعاليت، ناگزير به استفاده از سرويس پست الکترونيک جيميل و جستجوگر گوگل هستند، سيستم های خود را به وی پی ان و فيلترشکن مجهز کرده اند.

بنا بر اين گزارش، از يکشنبه شب گذشته در پی اعلام عبدالصمد خرم آبادی، دبير کميته تعيين مصاديق پايگاه های غيرمجاز اينترنتی، جيميل و گوگل در کشور فيلتر شد و مشکلات زيادی برای کاربران آن ايجاد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که هنوز در کشور، سرويس ايميل امن و با امکانات مناسب که توان نقل و انتقال حجم قابل توجهی از داده های الکترونيک را دارا باشد، وجود ندارند و در دو، سه سال اخير، حتی بسياری از کاربران سرويس سنتی ياهو، به استفاده از جيميل روی آورده اند.

استفاده ادارات از فيلترشکن که بنا به ضرورت انجام شده، عملا تلاشهای اين چند ساله برای به سامان رساندن فيلترينگ سايت های غيرمجاز بر باد می رود.

اين در حالی است که بعد از اعتراضات گسترده دو روز اخير که حتی از سوی فعالان اينترنتی اصولگرا و حاميان دولت نيز دنبال شد، امروز در برخی مراکز، گوگل رفع فيلتر شده است و احتمال رفع فيلتر جيميل هم در روزهای آينده می رود.

گفتنی است، برخی کاربران سابق "بازتاب" که در اين ادارات مشغول کارند، از استفاده کامل از بازتاب بعد از مدتها ابراز خوشحالی کرده اند.

همچنين به برخی ادارات ديگر گفته شده، پرسنلشان برای کارهای اداری می بايست از سرويسهای پست الکترونيکی ايرانی مانند چاپار استفاده کنند و استفاده از سرويس های خارجی مانند جيميل برای کارهای اداری ممنوع می باشد. اما با توجه به عدم اطمينان به ايمنی اين سرويسها و همچنين امکانات و آپشنهای پايين تر نسبت به مشابه های خارجی باعث اعتراض پرسنل شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016