چهارشنبه 5 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتشار دو کتاب در آمريکا در پاسخ فيلم ضد اسلامی

ابنا ـ رييس دانشگاه اديان و مذاهب از تدوين و انتشار دو عنوان کتاب با موضوعات «پيامبر (ص) از ديدگاه مسلمانان» و «اگر امروز پيامبر (ص) در بين ما بود چه می کرد؟» با هدف تصحيح ديدگاه غرب به اسلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ابنا ـ عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بيت (ع) از انتشار دو عنوان کتاب در دانشگاه اديان و مذاهب و انتشار آنها در آمريکا در پاسخ به اهانت های غرب به پيامبر اکرم (ص) خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«حجت الاسلام والمسلمين سيد ابوالحسن نواب» با اعلام اين خبر به مشورت خود با استادان مسلمان دانشگاه‏های "هاروارد" و "پرينستون" آمريکا پس از انتشار فيلم موهن اشاره کرد و گفت: موضوع يکی از اين کتاب‏ها "پيامبر(ص) از ديدگاه مسلمانان" است. اين کتاب نشان خواهد داد که شخصيت واقعی پيامبر(ص) چگونه است و غرب بايد از چه منظری به اعتقادات مسلمين نگاه کند. اين کتاب پس از تدوين، با ادبيات آمريکايی بازنويسی و منتشر خواهد شد.

وی افزود: عنوان کتاب دوم اين است که "اگر امروز پيامبر(ص) در بين ما بود چه می کرد؟". در اين کتاب به بخش‏های عمده ای از حيات پيامبر(ص) اشاره خواهد شد که در غرب مغفول مانده يا سانسور شده است. مثلاً اينکه پيامبر(ص) بعد از فتح مکه چه کرد؟ آيا از دشمنانش که او را اذيت و مجبور به مهاجرت کرده بودند و مسلمانان را شکنجه کرده و کشته بودند انتقام گرفت؛ يا اينکه اعلام کرد امروز روز عفو و مرحمت است؟

نواب به مذاکراتش با اساتيد و روحانيون مسيحی نيز اشاره کرد و گفت: من به آنان گوشزد کردم که اگر بخواهيم به موضوعات اختلافی بپردازيم و شمشير را به رخ يکديگر بکشيم نتيجه اين خواهد شد که همه اديان، مکتب شمشير هستند.

رييس دانشگاه اديان و مذاهب به بيانيه عذرخواهی شورای دوم کليسای پاپی از مسلمانان در سال ۱۹۶۵ بابت خونريزی مسيحيان در جنگ‏های صليبی هم پرداخت و تصريح کرد: بر خلاف اين بيانيه کاتوليک‏ها، مسيحيت اروپا مسيحيت سکولار است؛ لذا همزمان با انقلاب اسلامی و قدرت گرفتن اسلام گرايان، مسيحيت صهيونيستی که همراهی کاتوليسم را با اسلام نداشت جنگ فرهنگی خود را با اسلام آغاز کرد.

نواب که انگيزه اصلی سلسله اهانت‏ها به اسلام را «انکار اصل اسلام به دليل وحشت از قدرت آن» دانست و افزود: کليسای انجيلی و مسيحيت صهيونيستی برای اين انکار، از برخی متون غير مستند درباره اسلام و پيامبر(ص) که متأسفانه در روايات اهل سنت وجود دارد ـ مانند افسانه غرانيق ـ بهره می‏گيرند.

عضو جامعه روحانيت مبارز تهران ابراز اميدواری کرد که با مقاومت مسلمانان و نيز کار علمی و فرهنگی که از سوی نخبگان انجام می‏شود، حقيقت اسلام و پيامبر(ص) برای جهانيان روشن شده و زمينه شعله ور شدن کينه ها از ميان برود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016