یکشنبه 9 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان: نشست ايران و ۱+۵ پس از انتخابات آمريکا به تصميم بسيار مهمی منجر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئيس جمهور کشورمان با اشاره به مذاکرات ايران با گروه ۱+۵ گفت، بعد از برگزاری انتخابات رياست جمهوری در آمريکا، گفت‌وگوهای هسته‌ای پيشرفت خواهد کرد.

به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان با مجری‌گری فريد زکريا گفت: مذاکره درباره برنامه هسته‌ای ايران پس از انتخابات آمريکا موثرتر خواهد بود. در طول سال‌ها شاهد بوده‌ايم همزمان با نزديک شدن به انتخابات رياست جمهوری در آمريکا هيچ تصميم مهمی اتخاذ نمی‌شود. قطعا بعد از انتخابات، فضا باثبات‌تر خواهد بود و اتخاذ تصميمات مهم و اعلام آنها امکان‌پذير می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی‌نژاد افزود: نشست بر سر برنامه هسته‌ای ايران با گروه ۱+۵ پس از انتخابات نوامبر آمريکا، به تصميم بسيار مهمی منجر خواهد شد.

وی سپس اظهار داشت: ما چهار پيشنهاد ارائه کرده‌ايم و به مذاکرات پايبنديم. اميدواريم بتوانيم گام‌هايی رو به جلو نيز اتخاذ کنيم.

رئيس جمهور در بخش ديگری از مصاحبه خود با سی‌ان‌ان درباره تهديدات رژيم صهيونيستی برای حمله به تاسيسات هسته‌ای ايران گفت: نگران نيستم که اقدام اسرائيل به تغيير سياست‌های ايران منجر شود.

احمدی‌نژاد هر نوع اقدام عليه ايران را به حملات تروريست‌هايی که (در ايران) بمب منفجر می‌کنند و يا مقامات ايرانی را ترور می‌کنند، تشبيه کرد و گفت: آيا (با اين اقدامات) ايران نابود می‌شود؟ خير. ما رژيم صهيونيستی را در سطح بمب‌گذاران،‌ جانی‌ها و تروريست‌ها می‌دانيم. حتی اگر فرضا آنها کاری انجام دهند، اساسا ما را تحت تاثير قرار نخواهند داد.

رئيس جمهور گزارش‌های مربوط به تزلزل و لغزش در اقتصاد ايران را رد کرد و گفت، تحريم‌ها به تجارت اقتصادی ما آسيب وارد نکرده است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: بسياری از شرکت‌های اروپايی در حال تجارت با ما هستند. برخی از آنها مخفيانه با ما فعاليت می‌کنند. در واقع،‌ آنها اين کار را پنهانی انجام می‌دهند اما به هر حال با ايران تجارت می‌کنند. شما برخی اخبار را می‌شنويد و باور می‌کنيد اقتصاد ايران اکنون دچار هرج‌ومرج شده اما چنين نيست.

رئيس جمهور در بحث سوريه نيز بار ديگر موضوع درخواست از بشار اسد برای کناره‌گيری از قدرت را رد و تاکيد کرد: گروهی که اعضاء‌ آن شامل نمايندگان مصر، ترکيه، ايران و عربستان سعودی باشند می‌توانند به مذاکرات صلح کمک کنند و انتخاباتی ملی در اين کشور برگزار کنند.

در بخش ديگری از اين گفت‌وگو، فريد زکريا،‌ تحليلگر مسائل خارجی خطاب به احمدی‌نژاد گفت، سخنان وی درباره نابودی و محو اسرائيل از نقشه، مردم آمريکا و ساير نقاط دنيا را نگران می‌کند و شائبه اقدام ايران در توليد بمب هسته‌ای و استفاده از آن عليه اسرائيل را تقويت می‌کند. احمدی‌نژاد در پاسخ به اين اظهارنظر گفت: ما با تمام ملت‌ها دوست هستيم.

وی افزود: خود شما، به عنوان خبرنگار و عضوی از رسانه بايد بدانيد که احمدی‌نژاد کاملا محبوب است و همه را دوست دارد. من هفت سال است که به اين سئوال شما جواب داده‌ام.

فريد زکريا در پاسخ گفت: شما هر بار طوری به سئوالات پاسخ می‌دهيد که ترديدهای بيشتری ايجاد می‌شود. مشکلی که مردم دارند اين است که شما درباره حذف صحبت می‌کنيد. شما از محو کردن می‌گوييد.

رئيس جمهور ايران در جواب اظهار داشت: شما چطور وانمود می‌کنيد که از طرف مردم صحبت می‌کنيد؟ در چه کسانی شک ايجاد می‌کند؟ مردم به شما رای اعتماد داده‌اند تا نماينده ديدگاه همه آنها باشيد؟ بياييد همين حالا به خيابان‌های نيويورک برويم و با مردم مصاحبه کنيم، ببينيم چه می‌گويند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016