دوشنبه 10 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس بانک مرکزی: قيمت ارز در بازار تدريجی کاهش می‌يابد

مهر ـ رئيس کل بانک مرکزی اعلام کرد به تدريج با بالارفتن حجم عمليات ارزی مرکز مبادلات ارزی، آثار آن در قيمت ارز در بازار پديدار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشستی مشترک با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس کل بانک مرکزی که در محل ساختمان مرکزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت برگزار شد، مديران عامل بانکهای دولتی و خصوصی با نحوه کارکرد مرکز مبادلات ارزی آشنا شدند .

دراين نشست که "سيد مسعود موحدی " قائم مقام وزير صنعت ، معدن و تجارت و " مينو کيانی " معاون ارزی بانک مرکزی نيز حضور داشتند ، مقرر شد بانکهای عامل به تدريج نمايندگان خود را در مرکز مبادلات ارزی مستقر کنند، اين افراد قبل از شروع به کار، درهمان محل آموزش های لازم را خواهند ديد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير صنعت ، معدن و تجارت در اين نشست طی سخنانی از بانکها خواست تا با توجه به سال توليد ملی ، حمايت از کار و سرمايه ايرانی تمام توان خود را برای واردات به موقع مواد اوليه ، کالاهای اساسی و واسطه ای به کشور به کار بندند.

مهدی غضنفری همچنين گفت : لازم است قبل از رايانه ای شدن همه فعاليت های مرکز مبادلات ارزی منطق کار در اين مرکز در قالب متکامل تری شکل گيرد و موضوع اولويتها ، اولويت گذاری و نوبت گذاری به درستی در سامانه ها پيش بينی شود.

وی توضيح داد: از اين به بعد در فازدوم فعاليت مرکز مبادلات وارد کنندگان دارای ثبت سفارش معتبر و با اولويت بالابهتر است به جای مراجعه مستقيم ، به شعب بانک های عامل مراجعه و درخواست خود را مطرح کنند ، بويژه اين تصميم برای توليد کنندگان در شهرستان ها موجب صرفه جويی در وقت خواهد شد.

وزير صنعت ، معدن و تجارت با بيان اينکه نماينده بانکهای عامل در مرکز مبادلات ارزی مستقر هستند ، اظهارداشت : متقاضی با توجه به اولويت واردات (۳ تا ۵ ) ارز خود را از ميز بانک مرکزی درخواست می کند.

به گفته غضنفری ، نماينده بانک مرکزی نيز با لحاظ تمام درخواست های ارايه شده توسط بانک های عامل در هر روز کاری مرکز که روی ميزش قرار گرفته به ترتيب اولويت و نوبت ، ارز لازم را تخصيص می دهد.

دراين جلسه همچنين در مورد تعهدات پيشين بانک ها و چگونگی اختصاص ارز در اختيار مردم و ارز متقاضی گفت وگو شد و در هر مورد رئيس کل بانک مرکزی و معاون ارزی وی به پرسش های مطرح شده از سوی مديران عامل بانک ها پاسخ دادند.

"محمود بهمنی " دستور داد که در کارگروهی ويژه موضوع تعهدات گذشته مورد بررسی و ارزيابی قرار گيرد و چگونگی تامين ارز آنها نيز ميسر شود.

رئيس کل بانک مرکزی همچنين اعلام کرد که بتدريج با بالارفتن حجم عمليات ارزی مرکز مبادلات ارزی آثار آن در قيمت ارز در بازار پديدار خواهد شد.

پيش از اين جلسه همچنين وزير صنعت ، معدن و تجارت و معاون ارزی بانک مرکزی درنشستی ديگر برای نمايندگان تشکل های بخش خصوصی نحوه کارکرد مرکز مبادلات ارزی را تشريح کرده و به پرسش ها و ابهامات فعالان بخش خصوصی پاسخ دادند ، قرار شد اين گونه جلسات با تشکل های بخش خوصی ادامه پيدا کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016