دوشنبه 10 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بولتن نيوز: نحوه ناپديد شدن تصويربردار شبکه خبر در آمريکا

بولتن نيوز ـ حسن گلخنبان که به گفته همکارانش تا چند صباحی ديگر قرار بوده بازنشسته شود، فعلا مجهول الحال است و اخلاق اسلامی حکم می کند، تا روشن شدن جزئيات ماجرا از قضاوت درباره او، سرنوشت و تصميمش خودداری شود تا حداقل فضا برای برخی معاندين نظام ايجاد نشود که درباره او بنويسند، "گلخنبان پناهنده سياسی يا نفوذی جديد نظام"!!بولتن نيوز: حسن گلخنبان تصويربردار با سابقه شبکه خبر جمهوری اسلامی ايران که همراه رئيس جمهور به نيويورک سفر کرده بود، در ساعات پايانی حضور هيات ايرانی در نيويورک ناپديد شده و به ايران بازنگشت.

ماجرا از آنجا آغاز شد که وقتی به اعضای معمولی (خبرنگاران و مترجمان) هيات همراه رئيس جمهور در سفر به نيويورک اعلام شد که راس ساعت ۱۱ اتاقهای خود را تحويل داده و در ساعت ۱۲ ظهر در لابی هتل وارويک تجمع کنند تا راهی فرودگاه جان اف کندی شوند، چهره نگران خبرنگار شبکه خبر ديگر اعضای هيات را نيز نگران کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسن گلخنبان تصويربردار شبکه خبر که از حدود ساعت ۱۰ صبح آن روز به بهانه خريد برای فرزندش به بيرون از هتل رفته بود، هنوز بازنگشته بود. تماسهای خبرنگار شبکه خبر با تصويربردارش که يک دستگاه تلفن و سيم کارت هم به صورت شخصی خريداری کرده بود! بی پاسخ ماند و با وجود معطلی نزديک به نيم ساعته بالاخره اعضا مجبور شدند هتل را به مقصد فرودگاه ترک کنند.

اولين سوالی که در ذهن همه ايجاد شد اين بود که چرا گلخنبان شخصا اقدام به خريد سيم کارت کرده بود. در حالی که بيشتر اعضای گروه از جمله خبرنگاران و مترجمين از طرف تشريفات رياست جمهوری تلفن و سيم کارت تحويل گرفته بودند، اما عکاسان و تصويربرداران احتمالا با اين توجيه که نيازی به تماس کاری با ايران ندارند، به روال سفرهای خارجی از اين امکان بی بهره مانده بودند.

با رسيدن هيات خبرنگاران و مترجمين به فرودگاه و تقريبا همزمان هيات متشکل از مسئولان و همراهان ويژه رييس جمهور به فرودگاه، در حالی که اميد می رفت، گلخنبان با ايشان باشد، اما باز هم خبری از وی نبود و ترديدها درباره علت ناپديد شدن وی پر رنگ تر شد.

با انتشار اظهارات و مشاهدات تعدادی از کارکنان اداره تشريفات رياست جمهوری و محافظان، مبنی بر اينکه حسن گلخنبان در ساعات آغازين روز به بهانه کار وسايل خود را که شب قبل برای ارسال به فرودگاه تحويل شده بود، پس گرفته است، گمانه زنی ها درباره اينکه وی به قصد اقدام برای اخذ پناهندگی هيات را ترک گفته است، قوت يافت.

در حالی که خبرنگار شبکه خبر در فرودگاه جان اف کندی قصد داشت از خانواده تصوير بردار خود، جويای احوال وی شود، با توجيه همراهان و همکاران برای ممانعت از ايجاد نگرانی زودهنگام از تماس با اعضای خانواده همکار خود منصرف شد.

رئيس جمهور و هيات همراه در حالی به کشور بازگشتند که گلخنبان همراه ايشان نبود و پس از دو روز پايگاه های خبری اعلام کرده اند که وی پيش از عزيمت به آمريکا همراه رئيس جمهور، خانه خود را فروخته يا اجاره داده و ترتيب خروج اعضای خانواده اش هنگام سفر به نيويورک را نيز داده بوده است و اينک خانواده وی به خارج از کشور سفر کرده اند.

به هر حال حسن گلخنبان که به گفته همکارانش تا چند صباحی ديگر قرار بوده بازنشسته شود، فعلا مجهول الحال است و اخلاق اسلامی حکم می کند، تا روشن شدن جزئيات ماجرا از قضاوت درباره او، سرنوشت و تصميمش خودداری شود تا حداقل فضا برای برخی معاندين نظام ايجاد نشود که درباره او بنويسند، "گلخنبان پناهنده سياسی يا نفوذی جديد نظام"!!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016