شنبه 22 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران: گزارش احمد شهيد تکراری، مغرضانه و کاملا سياسی است

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ايران در واکنش به انتشار گزارش سوم احمد شهيد، گزارشگر ويژه سازمان ملل در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران طی بيانيه‌ای آن را حاوی مطالب تکراری و مغرضانه و کاملا سياسی خواند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ايران در واکنش به انتشار گزارش سوم احمد شهيد، گزارشگر ويژه سازمان ملل در مورد وضعيت حقوق بشر در کشورمان بيانيه‌ای منتشر کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين بيانيه با اشاره به پاسخ مشروح و رسمی جمهوری اسلامی ايران که در تاريخ مقرر به نامبرده تحويل شده آمده است: بر اساس آيين‌نامه شورای حقوق بشرکه مربوط به نحوه تهيه گزارش توسط گزارشگران سازمان ملل متحد است، گزارش بايد حاوی مشخصاتی مبتنی بر رعايت اصول بی‌طرفی، مستند بودن ادعاها، پرهيز از سياسی کردن آن، و تخصصی و فنی بودن گزارش باشد، که متاسفانه نه تنها اصول اوليه بر حسب مقررات و رويه‌های بين‌المللی رعايت نشده بلکه محتوای گزارش نيز حاوی مطالب تکراری و مغرضانه بوده و کاملا سياسی است.

در اين بيانيه تاکيد شده است: موضوع سياسی و مغرضانه بودن گزارش احمد شهيد پيرامون وضعيت حقوق بشر در کشورمان و تخطی وی از آيين‌نامه شورای حقوق بشر در پاسخ جمهوری اسلامی ايران به پيش‌نويس گزارش و نيز به دبيرکل سازمان ملل متحد در ايام حضور در ايران اعلام و اعتراض لازم در اين زمينه به‌عمل آمده است.

اين بيانيه می‌افزايد: گزارش احمد شهيد متاسفانه حاوی ادعاهای تکراری است که بارها به آن‌ها پاسخ داده شده است، هم‌چنين منابع ادعاهای وی نيز متاسفانه گروه‌های معاند و مخالف نظام بوده است که حاصل آن گزارشی تصنعی و به دور از واقعيات جامعه ايران شده است. از اين رو است که ادعاهای وی فاقد سنديت و وجاهت لازم حقوقی و قانونی است.

در اين بيانيه آمده است: احمد شهيد در گزارش خود از درج و استناد به پاسخ‌های جمهوری اسلامی ايران خودداری و از رعايت بی‌طرفی که لازمه کار وی است خارج شده است. آن چه واضح و روشن است و مفاد گزارش نيز حکايت از آن دارد، تاثيرپذيری آن از سياست‌های خصمانه آمريکا و متحدانش در غرب است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016