جمعه 28 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صادرات گاز ايران به ترکيه دوباره قطع شد

• انفجار در خط لوله ۲۸ مجروح برجای گذاشت

ايسنا ـ صادرات گاز ايران به ترکيه درپی انفجار مجدد در خط لوله صادراتی در خاک اين کشور بار ديگر متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) هنوز پنج روز از بازسازی خط لوله آسيب ديده صادرات گاز ايران به ترکيه نمی‌گذرد که بار ديگر انفجار خط لوله در خاک ترکيه، صادرات گاز به همسايه غربی را متوقف کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين انفجار که در ساعات پايانی پنج‌شنبه شب در نزديکی مرز شرقی ترکيه رخ داده است، علاوه بر متوقف ساختن جريان صادرات گاز به اين کشور، ۲۸ سرباز ترک را نيز مجروح کرده است.

به گزارش رويترز، اين انفجار در منطقه "السکرت" رخ داده، شهری در نزديکی استان آگری در شرق ترکيه که البته به گفته مقامات ترک علت انفجار هنوز دقيقا مشخص نشده است.

مقامات ترک همچنين اعلام کرده‌اند که زمان ازسرگيری مجدد صادرات گاز ايران به اين کشور هنوز مشخص نيست.

فرماندار آگری اعلام کرده است اين انفجار زمانی رخ داده که خودروهای نظامی در حال تردد در منطقه بوده‌اند.

به گزارش ايسنا، اين برای چندمين بار در ماه‌های گذشته است که انفجار خط لوله در خاک ترکيه، صادرات گاز ايران به اين کشور را متوقف می‌کند. در آخرين حادثه نزديک به ۱۲ روز قبل بود که انفجار، صادرات گاز به ترکيه را متوقف کرد و بازسازی خط لوله آسيب‌ديده نزديک به شش روز به طول انجاميد.

اعلام آمادگی روسيه برای افزايش صادرات گاز به ترکيه

درپی توقف صادرات گاز ايران به ترکيه، بزرگترين شرکت گاز روسيه اعلام کرده است که عرضه گاز به ترکيه را با درخواست اين کشور به ۴۸ ميليون متر مکعب افزايش داده تا کمبودی در اين زمينه احساس نشود.

روس‌ها اعلام کرده‌اند که افزايش صادرات گاز به درخواست شرکت گاز بوتاش ترکيه انجام می‌گيرد تا اين کشور کمبودی از لحاظ دريافت گاز تا زمان بازسازی مجدد خط لوله گاز صادراتی ايران اجساس نکند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016