شنبه 29 مهر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استعفاي کانديداهاي رياست جمهوري ۶ ماه قبل از انتخابات مغاير با قانون است

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در نشست خبري عباسعلي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان در ابتداي اين جلسه در پاسخ به سوالي مبني بر حضور اصلاح طلبان در انتخابات و شروط مطرح شده از سوي برخي افراد گفت: شوراي نگهبان وظيفه خود را كه هنگام اجراي قانون است انجام خواهد داد و همچنين تمام تلاش خود را براي بررسي صلاحيت افراد طبق قانون انجام خواهد داد.

* فعاليت زودهنگام انتخاباتي در بررسي صلاحيت‌ها مورد توجه قرار مي‌گيرد

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر فعاليت زودهنگام برخي از تشكل هاي سياسي اظهار داشت: اگر شوراي نگهبان به اين نتيجه برسد كه اين فعاليتها مصداق تبليغات انتخاباتي است قطعا در بررسي هاي صلاحيت افراد مورد توجه قرار مي‌دهد.

وي در ادامه به بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر اينکه ورود زود هنگام در عرصه انتخابات به نفع ملت نيست اشاره كرد و گفت: ما هنوز فعاليت انتخاباتي را آغاز نكرده‌ايم ولي اگر گزارشي در اين زمينه به دست ما برسد زمان قانوني به آن رسيدگي خواهيم كرد.

وي تصريح كرد: قوانين ما براساس شرع مقدس بوده و لذا همين قوانين براي بررسي صلاحيت‌ها منظور خواهد شد.

*استعفاي کانديداهاي رياست جمهوري 6 ماه قبل از انتخابات مغاير با قانون است

سخنگوي شوراي نگهبان درباره طرح برخي نمايندگان مبني بر استعفاي كانديداهاي رئيس جمهوري شش ماه قبل از برگزاري انتخابات تصريح كرد: ظاهرا اين طرح از دستور كار نمايندگان خارج شده است اما اگر چنين چيزي در مجلس مطرح شود مغاير بودن آن با قانون روشن است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* با استناد به قانون، صلاحيت‌ها را بررسي مي‌کنيم

كدخدايي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر تاييد يا رد صلاحيت سيد محمد خاتمي در انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري گفت: همه افراد و جناح‌ها طبق قانون مي توانند در انتخابات شركت كنند و لذا شوراي نگهبان با استناد به قانون صلاحيت‌ها را بررسي خواهد كرد.

كدخدايي در پاسخ به سوال ديگري كه چرا تذكراتي به دولت در خصوص اوضاع اقتصادي داده نمي شود، اظهار داشت: اين مسائل نيازمند كار كارشناسي بوده ولي آن چه در حيطه اختيارات شوراي نگهبان باشد انجام خواهيم داد.

* دولت پول ناظران شوراي نگهبان در انتخابات مجلس نهم را پرداخت كرده است

كدخدايي در ادامه تصريح كرد: خوشبختانه دولت پول ناظران شوراي نگهبان كه در انتخابات گذشته مجلس فعاليت مي‌كردند پرداخت كرده است.

سخنگوي شوراي نگهبان پيرامون برگزاري انتخابات به صورت رايانه‌اي نيز گفت: اگر مسئولان ذيربط آمادگي داشته باشند ما هم آمادگي انجام چنين كاري را داريم.

* اگر قوه‌اي كاري را انجام دهد كه در دستگاه ديگري تاثير گذار باشد به منزله دخالت نيست

وي درباره اين موضوع كه در حال حاضر فراكسيون اكثريت از كانديداتوري رئيس مجلس در انتخابات آينده حمايت كرده و بحث اصلاح قانون انتخابات نيز مطرح است آيا اين باعث نمي شود كه شاعبه دخالت در انتخابات به وجود آيد، خاطر نشان كرد: اگر قوه‌اي كاري را انجام دهد كه در دستگاه ديگري تاثير گذار باشد به منزله دخالت نيست.

كدخدايي در ادامه بيانات مقام معظم رهبري در سفر اخير به خراسان شمالي را راهگشا دانست و گفت: تاكنون انتخابات سالم برگزار كرده ايم ولي به اين معنا نيست كه در اين رابطه تلاشي نكنيم لذا سلامت انتخابات را پيش از پيش مد نظر قرار خواهيم داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016