دوشنبه 1 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تهديدات عليه گروگان‌های ايرانی در سوريه رفع شده است

ايسنا ـ يک عضو کميته پيگيری وضعيت گروگان‌های ايرانی در سوريه با بيان اينکه تهديدات در مورد گروگان‌ها رفع شده است، گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده، اميدواريم که به تدريج شاهد آزادی گروگان‌ها باشيم که در اين همين رابطه رييس مجلس تماس‌هايی با روسای پارلمان‌های برخی کشورها داشته است.

ابراهيم آقامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد آخرين اقدامات انجام شده برای آزادی گروگان‌های ايرانی در سوريه گفت: مذاکرات از طريق دستگاه ديپلماسی و پارلمانی با کشورهايی که معارضين با آنها ارتباط دارند، انجام شده است و روند مثبت مذاکرات نشان می‌دهد تهديدات رفع شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه مذاکرات نسبت به يک ماه گذشته پيشرفت چشمگيری داشته است، گفت: گشايشی در کار به وجود آمده است که با مساعدتر شدن زمينه اميدواريم که به تدريج شاهد آزادی گروگان‌ها باشيم.

اين عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با بيان اينکه مذاکرات در سطح وزرای خارجه و روسای پارلمان‌های سه کشور ترکيه، قطر و سوريه انجام شده است تاکيد کرد که در صورت ضرورت، اعضای کميسيون امنيت برای آزادی گروگان‌ها به سوريه سفر خواهند کرد.

به گفته آقامحمدی، تاکنون الزام و تشخيصی برای سفر نمايندگان به سوريه ديده نشده است.

وی با بيان اينکه لاريجانی، رييس مجلس، تماس‌هايی با روسای پارلمان‌های برخی از کشورها همچون ترکيه، قطر و سوريه برای پيگيری و آزادی گروگان‌های ايرانی داشته است، گفت: اين پيگيری‌ها از سوی وزير امور خارجه نيز انجام شده است که همه آنها حکايت از کاهش فضای التهابی و مثبت شدن رايزنی‌ها دارد لذا اميدواريم که شرايط به سمت گشايش و آزادی گروگان‌ها پيش رود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016