دوشنبه 1 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طرح سوال از رييس جمهوری به ۶۸ امضا کاهش يافت

ايرنا ـ تهران- نماينده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: طرح سوال از رييس جمهوری از ۱۰۲ امضا به ۶۸ امضا رسيد.

ˈعلی ايرانپورˈ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سياسی ايرنا افزود: طی دو يا سه روز گذشته ۳۴ نفر از طراحان سوال از رييس جمهوری امضای خود را پس گرفتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: اين موضوع به دليل فرمايشات رهبر معظم انقلاب در سفر اخير ايشان به استان خراسان شمالی بود که بر همدلی و وحدت قوا تاکيد کردند.

اين عضو فراکسيون رهروان ولايت مجلس شورای اسلامی افزود: من يکی از کسانی بودم که امضای خود را به دليل فرمايشات رهبر انقلاب پس گرفتم.

ايرانپور افزود: طبق آيين نامه داخلی مجلس اگر تعداد امضاهای طرح سوال از رييس جمهوری به زير ۷۴ برسد طرح سوال منتفی است ولی پس از اعلام وصول طرح سوال و بعد از پس گرفتن امضاهای عده ای از نمايندگان يک هفته برای تعيين تکليف وضعيت طرح سوال از رييس جمهوری فرصت لازم است تا اگر کسانی صلاح ديدند ظرف اين يک هفته امضاهای خود را پس بگيرند يا اضافه کنند.

وی ادامه اداد: پس از اين، يک هفته وضعيت طرح سوال از رييس جمهوری مشخص می شود.

در ماده ۱۹۶ آيين نامه داخلی مجلس شورای اسلامی آمده است: بر اساس اصل ۸۸ قانون اساسی در صورتی که حداقل يک چهارم کل نمايندگان بخواهند درباره وظايف رييس جمهوری سوال کنند، بايد سوال يا سوالات خود را بطور صريح ، روشن و مختصر همگی امضا و به رييس مجلس تسليم کنند.

رييس مجلس نيز موضوع را در اسرع وقت به کميسيون‌های تخصصی مربوط ارجاع می‌دهد و هر کميسيون موظف است حداکثر ظرف يک هفته با حضور نماينده معرفی شده رئيس جمهور به آن کميسيون و نماينده منتخب سوال کنندگان، تشکيل جلسه دهد.

در اين جلسه نماينده رييس جمهوری، پاسخ مقتضی را از طرف رييس جمهوری ارائه خواهد کرد تا به نمايندگان سوال کننده گزارش شود.

پس از يک هفته چنانچه هنوز حداقل يک چهارم کل نمايندگان مجلس از سوال خود منصرف نشده باشند، رييس مجلس موظف است در اولين جلسه سوال يا سوالات آنان را قرائت و فوراً برای رييس جمهوری ارسال کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016