چهارشنبه 3 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نشست محمد خاتمی و عبدالله نوری در رابطه با وضعيت بحرانی کشور و رويکرد اصلاح طلبان در انتخابات


به گزارش منابع خبری ازايران در محافل سياسی - دانشگاهی ايران با توجه به شرايط پر تنشی که ايران هم اکنون در عرصه های گوناگون در آن گرفتار شده و نيز نزديکی به رويداد انتخابات رياست جمهوری سال آينده نشست محمد خاتمی و عبدالله نوری مهم ارزيابی ميگردد.

دراين جلسه اين دو چهره ی تاثيرگذار اصلاحات با بررسی و تحليل شرايطی که کشوردر آن قرار گرفته مطالبی را مورد اشاره و تاکيد قرار دادند :

" در اوضاع پيچيده ای که کشور در آن گرفتار گرديده خصوصا مشکلات شديد اقتصادی و سياسی و بحران گسترده در تعاملات بين لمللی همه مسولان و حاکمان به نسبت گستره اختيارات و مسوليت های قانونی خود بايد در پيشگاه مردم پاسخگو باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تمام کسانی که به پشتوانه قانون اساسی اختياراتی دارند نبايد و نمی توانند از مسوليت خود در قبال اين همه گرفتاری و مشکلات که امروز کشور و مردم با آن دسته و پنجه نرم ميکنند شانه خالی کنند.

در دنيای امروز و عصر ارتباطات همه ی گفته ها و صحبت ها ثبت و ضبط ميگردد . امروز همه ميدانند با حمايت همه جانبه ای که حاکميت با تمام قوا از مديريت اشتباه و غيرعلمی دولت انجام داد ، کشور به اين وضعيت بحرانی رسيده . اين حمايت های غير منطقی وانحصارطلبانه به قيمت حذف و حصر و زندانی شدن بسياری از بهترين و متعهدترين مديران و کارشناسان در سطح کشور انجام گرديده و دليل اصلی آن اين بود که اين دولت بنا بود به نام مردم ، محرومين و مستضعفين ولی متاسفانه با عملکرد های جاه طلبانه و رياکارانه تيشه بزند به ريشه اقتصاد ، توليد ، صنعت ، اشتغال ، کرامت انسانی ، دين و اعتقادات مردم ، فرهنگ ، هنر ، سياست عاقلانه و اخلاق محوردر داخل و خارج.

کجايند کسانی که ميگفتند قطعنامه های سازمان ملل کاغذ پاره ای بيش نيست و يا بنا بود در تعامل با جهان شکل تبادل آبنبات با مرواريد گرانبها را عوض کنند ؟

چرا پاسخگوی اين نابسامانی ها نيستند ؟ وضعيت بسيار ناهنجار گرانی و بحران بازار ارز و سکه از تبعات دريافت مرواريد به جای آبنبات توسط آقايان است ؟

آيا افزايش روز افزون قيمت لبنيات ، ميوه ، گوشت ، مرغ ، هزينه های درمان و آموزش ، مسکن ، همه وهمه از برکات آوردن درآمد فروش هزاران ميليارد تومانی فروش نفت بر سر سفره مردم و محرومان است ؟

چرا با استفاده از روش های گداپروری و اقتصاد صدقه ای به کرامت و عزت مردم آسيب رسانديد ؟چه ميزان از درآمد افسانه ای حاصل از فروش نفت در سالهای اخير جهت توسعه ، سازندگی ، رشد و پويايی صنايع و ايجاد اشتغال پايدارومفيد هزينه گرديده ؟ چرا گزارش دقيق و شفافی از اين حجم درآمد و نحوی هزينه آن به مردم داده نمی شود ؟

مجلس در سال های گذشته در خصوص بررسی و نظارت بر عملکرد مالی و انضباط پولی دولت و چگونگی هزينه درآمد های حاصل از محل فروش نفت و سايردرآمدهای دولت چه گزارش مستند و دقيقی به مردم و کارشناسان ارائه کرده ؟

اگر دستگاه قضا با همان دقت و وسواسی که نوشته و کلام روزنامه نگاران و فعالان عرصه سياست ، فرهنگ ، هنر ودانشگاه را رصد ميکند عملکرد دولت و مجلس و تمام ارکان نظام را زيرنظر ميگرفت ، آيا اين حجم از گرفتاری، مشکلات و سوءمديريت را شاهد بوديم ؟

آيا با اين سبک مديريت نابخردانه در داخل و تنش آفرينی در سياست های بين المللی که روزانه تمام داشته های يک ملت را به سمت نابودی کامل می برد ديگر نياز به دشمن خارجی و براندازی و انقلاب نرم و سخت می باشد ؟

کشور امروز به دليل عدم حضور مديريت کارآمد ، متخصص و متعهد و مهمتراز همه عدم مسئوليت پذيری و پاسخگويی به مردم در عرصه های گوناگون درگير مشکلات و معظلات گرديده . حاکميت بايد تا هنوز امکانی برای اصلاح و جبران وجود دارد منافع ملی و آتيه کشور و مردم را بيش از اين با منافع جريانات نظامی ، امنيتی واحزاب سياسی خاص که اولويت اصلی آنها قدرت و ثروت اندوزی ست گره نزند.

اصلاح طلبان وجنبش سبزبه پشتيبانی حمايت گسترده مردم بايد دراين شرايط وخيم به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی خود در ميان مردم شدت بخشند . بايد افراد و جرياناتی که با عملکرد خود وسيله نابودی و فروپاشی منافع ملی و دستاوردهای تاريخی ملت را باعث می شوند افشا و جلوی انحرافات بيش از اين را سد کنند.

امروز زمان انفعال و سکوت نيست بايد از فرصت های پيش رو ازجمله فضای انتخابات نه با نگاه مشارکت در قدرت بلکه برای توسعه و رشد گفتمان اصلاحات استفاده کرد و سطح آگاهی های جامعه را افزايش داد .

اگرحاکميت برای بازگشت عقلانيت به مديريت کشور و برای نجات و رهايی از معظلاتی که از همه طرف در حال گسترش می باشد ، فضای سياسی و امنيتی کشورو حصر و حبس ها ی سياسی و عقيدتی را به سمت گشايشی محسوس پيش ببرد و اميد و نشانه هايی از برگزاری انتخاباتی با حد قابل قبولی از پارامترهای انتخابات آزاد، رقابتی و مورد تاييد همه ی جريانات سياسی که التزام عملی به قانون اساسی دارند ديده شود ، درخصوص چگونگی و شيوه حضور و يا عدم حضور اصلاح طلبان درانتخابات رياست جمهوری سال آينده پس ازدريافت نظرات رهبران بزرگوارو در حصر جنبش سبز آقايان موسوی و کروبی و اکثريت احزاب ، جريانات و گروه های اصلاح طلب می توان برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات تصميم گيری کرد."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016