یکشنبه 7 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وقوع ۲۱۸ اختلاس بانکی و دولتی در سال ۹۰

مهر ـ سال ۹۰ درحالی سپری شد که پليس آگاهی موفق به کشف ۲۱۸ اختلاس بانکی در کشور به ارزش تقريبی يک ميليارد تومان شد.
سال ۹۰ در حالی سپری شد که بيشتر اخبار کشور متوجه پرونده فساد مالی بزرگ و اختلاس از بيمه بود. اما در اين ميان پليس آگاهی اقدام به بررسی موضوعات اختلاف حسابها، برداشت های غيرمجاز از حساب های بانکی و اسناد دولتی کرده و متوجه وقوع ۲۱۸ اختلاس در کشور شد و پرونده های آنها را مورد بررسی قرار داده است.

وقوع ۷۸ درصد اختلاس ها در شبکه بانکی

براساس اطلاعات ثبت شده در طول سال گذشته ماموران پليس آگاهی ۱۵۶ اختلاس در بانک های کشور را کشف کرده و برای آن پرونده تشکيل دادند. اين درحالی است که ۶۲ پرونده اختلاس نيز مربوط به ساير ادارات دولتی است. در اين ميان بانک ها به علت تخلفات کارکنانشان همچنان در صدر مراکز مستعد برای اختلاس قرار دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۸۱ درصد اختلاس ها انفرادی است

در اين ميان براساس گزارش های اعلام شده ۸۱ درصد اختلاس ها به صورت انفرادی و ۱۹ درصد نيز به صورت گروهی انجام شده است. مبلغ اختلاس پرونده ها در سال گذشته ۹.۸۸۸۴.۷۹۴ ميليون ريال بود که بيش از ۸۵۶.۱۱.۲۴۴ ميليون ريال آن کشف شده است. که نسبت به سال ۸۹، ۱۰ درصد رشد نشان می دهد.

هرمزگان رکورددار وقوع بيشترين اختلاس

براساس فراوانی تعداد پرونده ها استان هرمزگان با ۱۴ پرونده بيشترين و پس از ان استانهای البرز و گيلان با ۱۳ پرونده بيشترين نرخ وقوع اختلاس و استان های سمنان و خراسان جنوبی با يک پرونده کمترين فراوانی ارتکاب جرم را دارند.

روش های اختلاس از بانک ها و ادارات

شايد به جرات بتوان گفت برداشت غيرقانونی از حساب مشتريان با استفاده از جعل امضا،مدارک و اسناد مهمترين روش اختلاس در بانک ها و ادارات است. ضمن اينکه برداشت از حساب های بانکی همانند بازخزانه، وصول کلی، بستانکاران، راکد و واسطه به همراه واريز نکردن وجوه نقدی و چک های دريافتی از مشتريان حساب های پس انداز و جاری از ديگر روش های اختلاس در سيستم بانکی است. اين در حالی است که برداشت وجه به نفع خود توسط مسئول فروش اداره يا سازمان پس از فروش مهمترين روش اختلاس در ادارات است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016