شنبه 25 شهریور 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فارس: شرکت بازرگانی پتروشيمی پی سی سی، بزرگترين برند تجاری ايرانی بر اثر تلاش مفسدان در خطر فروپاشی است


خبرگزاری فارس: شرکت بازرگانی پتروشيمی pcc به عنوان بزرگترين و يکی از معدود برندهای تجاری معتبر ايران در خارج از کشور به دليل تلاش يک شبکه فساد برای قبضه تجارت محصولات پتروشيمی در کشور، در معرض انحلال قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با وجود سوابق تخلفات گسترده از بعضی مديران شرکت بازرگانی پتروشيمی در مراجع قضايی، برخی منابع مطلع از انتصاب «الف» نفر اصلی اين تيم که سابقه قبلی محکوميت قضايی نيز دارد به عنوان مدير عامل يکی از شرکتهای مهم در امر بازرگانی فرآورده های پتروشيمی خبر می دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيرو برخی هماهنگی‌های به عمل آمده و جلسات برگزار شده، مديرعامل شرکت پتروشيمی خليج فارس طی يک نامه خطاب به معاون وزير نفت تقاضای حذف و جايگزينی شرکت بازرگانی پتروشيمی را نموده است که به نظر می‌رسد حذف شرکت بازرگانی پتروشيمی بستر لازم برای تاسيس شرکت جديدی با مديريت فرد مورد نظر را مهيا می کند.

نکته عجيب در اين مکاتبه آن است که هلدينگ خليج فارس خود به نمايندگی از دولت مالک ۴۵ درصد سهام شرکت بازرگانی پتروشيمی به نام PCC است که در حال حاضر عملاً يکی از معدود برندهای معتبر ايرانی در بازار تجارت جهانی و قديمی ترين و فعال‌ترين شرکت حوزه بازرگانی فرآورده های پتروشيميايی محسوب می‌شود و تحولات اخير سرنوشت اين شرکت بزرگ را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

يکی از تخلفات گسترده اين تيم، سوء استفاده از تفاوت قيمت ارز مرجع و نرخ ارز در بازار بوده است که علی‌رغم دستور صريح رستم قاسمی وزير نفت صورت گرفته و به شکل آشکاری از تفاوت زياد نرخ ارز مرجع و نرخ آزاد آن سوء استفاده شده است.

پيش از اين برخی منابع خبری از ورود برخی مراجع امنيتی و قضايی به اين موضوع خبر داده بودند.

خبرگزاری فارس در دی ماه سال گذشته در گزارشی نسبت به سوء استفاده فعالان تجارت محصولات پتروشيمی از تفاوت نرخ ارز مرجع و آزاد هشدار داده بود.

فارس بزودی از پشت پرده صرافی‌های مرتبط با اين شبکه در کشورهای همسايه خبر خواهد داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016