سه شنبه 9 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيشنهاد ايران به عربستان برای اعمال تفکيک جنسيتی در طواف خانه خدا

مهر ـ نماينده ولی فقيه در امور حج و زيارت با ارائه پيشنهادی به مسئولان عربستان سعودی خواستار اعمال تفکيک جنسيتی طواف خانه کعبه در مناسک حج تمتع شد و اعلام کرد: با تفکيک جنسيتی معنويت طواف خانه خدا برای زائران افزايش می‌يابد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به مکه مکرمه، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد علی قاضی عسکر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اينکه امسال از کشور عربستان سعودی حدود يک ميليون نفر در مناسک حج مشارکت کرده ‌اند اظهار داشت: افزايش تعداد زائران عربستان سعودی منجر به کاهش سهميه ساير کشورهای اسلامی از جمله ترکيه و جمهوری اسلامی ايران شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با يادآوری اينکه بايد با توسعه مسجدالحرام و ساير اماکن مقدسه امکان افزايش تعداد مسلمانان برای برگزاری مناسک حج در سرزمين وحی فراهم شود بيان کرد: در حال حاضر شرايط طواف اطراف خانه کعبه و برگزاری رمی جمرات زيبنده مسلمانان و جهان اسلام نيست.

نماينده ولی فقيه در امور حج و زيارت با بيان اينکه در اين شرايط که به دليل کمبود جا برخی از مسايل پيش می‌آيد ميزان معنويت بين حجاج کشورهای مختلف اسلامی در زمان انجام طواف هم کاهش می يابد.

وی به مسئولان عربستان سعودی پيشنهاد کرد با انجام تفکيک جنسيتی در طواف خانه کعبه هم از به وجود آمدن برخی مسايل بين خانم‌ها و آقايان جلوگيری کنند و هم معنويت انجام طواف بين زائران بيت‌الله الحرام افزايش يابد.

اين مقام مسئول همچنين با اشاره به وجود ترافيک در شهر مکه مکرمه و سرزمين منا تبيين کرد: دولت عربستان سعودی با توسعه شبکه‌های ريلی و به ويژه منوريل و توقف تردد وسايل نقليه متفرقه علاوه بر کاهش آلودگی های هوا و صوتی امکان انجام يک مراسم حج باشکوه‌تر بين مسلمانان را فراهم می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016