شنبه 20 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابهام در صحت نرخ تورم ۲۴.۹ درصدی بانک مرکزی

• آخرين آمار بانک مرکزی در مهر ماه نشان دهنده رشد ۹ دهم درصد نرخ تورم است.
• به گفته کار‌شناسان اين وضعيت در صورت ادامه، ظرف چند ماه، تورم نقطه به نقطه را در فرا‌تر از ۴۰ درصد و تورم ساليانه را در فرا‌تر از ۳۰ درصد تثبيت خواهد کرد.

ايلنا ـ رشد۲.۷درصدی نرخ تورم در ماه‌های گذشته، صحت نرخ تورم ۲۴.۹ درصدی اعلام شده بانک مرکزی در مهر ماه را تحت الشعاع خود قرار داد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، نرخ تورم۲۴.۹درصدی اعلام شده مهر ماه از سوی بانک مرکزی در حالی اعلام شد که به اعتقاد بسياری از کار‌شناسان و واحد‌های اطلاعاتی اقتصادی غير رسمی نرخ تورم فرا‌تر از اين رقم اعلام شده است و بيش از۲۵.۹درصد رسيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


براساس ارائه گزارش‌های واحد اطلاعات اکونوميست و همچنين مراکز پژوهشی کشور از جمله مرکز پژوهش‌های مجلس نرخ تورم ماهيانه در ماه شهريور معادل۲.۷درصد در ماه مهر با رشد مواجه بوده است که در کارشناسان اين نرخ تورم ماهيانه را شديد ارزيابی می‌کنند.
به گفته کار‌شناسان اين وضعيت در صورت ادامه، ظرف چند ماه، تورم نقطه به نقطه را در فرا‌تر از ۴۰ درصد و تورم ساليانه را در فرا‌تر از ۳۰ درصد تثبيت خواهد کرد.
نکته قابل توجه اينکه در يک سال منتهی به شهريور ماه سال ۹۱ براساس گزارش‌های واحد اطلاعات اکونوميست و همچنين مرکز پژوهش‌های مجلس، کالاهای غذايی و حامل‌های انرژی با بيشترين افزايش قميت مواجه شده‌اند.
در طی اين مدت آب و گاز ۶۱.۲دهم درصد، سبزی‌ها و حبوبات ۵۹.۹ دهم درصد، شير، پنير و تخم مرغ ۳۸.۹ دهم درصد، روغن و چربی‌ها ۳۷.۹ دهم درصد، ماهی و صدفداران ۳۷.۱ دهم درصد، نان و غلات ۳۴.۵دهم درصد، گوشت قرمز، سفيد و فراورده‌های آن ۳۱.۳ دهم درصد با افزايش مواجه بوده است.
اين در حالی است که بانک مرکزی نرخ تورم را در پايان شهريور ماه ۲۴ درصد گزارش کرده است.
آخرين آمار بانک مرکزی در مهر ماه نشان دهنده رشد ۹ دهم درصدی نرخ تورم است.
نويسنده علی پيرولی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016